بررسی قصه‌های طنز در انجمن قصه‌گویی‌کانون سمنان

اعضای انجمن قصه‌گویی‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان در پخش زنده(Live) به بررسی قصه‌های طنز پرداختند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، در راستای همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با استانداری سمنان و به‌منظور ایجاد شادی و نشاط اجتماعی در مخاطبان، نشست قصه‌گویی «جستاری در قصه‌های طنز» از سلسله‌نشست‌های انجمن قصه‌گویی کانون سمنان، دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ با دعوت از احمد عسگری نویسنده، کارگردان، قصه‌گو و مربی مرکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی فامنین کانون همدان به‌صورت زنده(Live) در صفحه‌ی رسمی انجمن قصه‌گویی استان سمنان به نشانی ghese.goyan.semnan برگزار شد.

عسگری پیش از اجرا و روایت قصه‌ی خود درخصوص اهمیت و چرایی بیان قصه‌های طنز اظهار داشت: با شرایط کنونی جامعه، همه‌گیری بیماری کرونا و شرایط اقتصادی موجود، ایجاد شادی و نشاط در مخاطبان، امری لازم و ضروری است.

وی در ادامه افزود: ما قصه‌گویان می‌توانیم لحظاتی چند برای مخاطب خود، خیالِ خوش ایجاد کنیم و قدرت تخیل او را افزایش دهیم تا مخاطب آنچه که شنیده در خیال خود تصور و تجسم کند و در این تصویرسازی ذهنی، خلاقیت او شکل گیرد.

عسگری یادآور شد: در قصه‌گویی طنز علاوه بر همه‌ی این موارد، نشاط ایجاد می‌شود و لبخند بر لب مخاطب و شنونده‌ی قصه، نقش می‌بندد.

میهمان انجمن قصه‌گویی کانون استان سمنان با تأکید بر توجه قصه‌گویان به ویژگی‌های قصه‌های طنز گفت: هر قصه‌ای اگر به درستی بازنویسی شود و قصه‌گو توان بیان قصه‌های طنز را داشته باشد، قابل روایت است و حتی قصه‌های مذهبی نیز می‌توانند به‌صورت طنز بیان شوند.

عسگری در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: برگزاری آموزش‌های قصه‌گویی و نشست‌های تخصصی در تعالی هنر قصه‌گویی به‌ویژه قصه‌گویی طنز، تأثیر بسزایی خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =