جشن شکفتن گُل نرگس در کانون گیلان

مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان میلاد باسعادت حضرت ولی‌عصر(عج) را جشن‌گرفتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، جشن نیمه شعبان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان به صورت حضوری و در بستر فضای مجازی برگزارشد و تعمیق باورهای دینی کودکان و نوجوانان و آشناسازی آنان با مناسبت‌های اسلامی مدنظر مربیان قرارداشت.

این درحالی است که تبیین مفهوم انتظار و تشریح  رسالت مهدی‌باوران در دوران غیبت صاحب‌الزمان(عج)  برای آینده‌سازان اسلامی، از دیگر اهداف برگزاری جشن نیمه شعبان به‌شمارمی‌رفت.

برهمین اساس نیز مربیان و اعضای کودک و نوجوان این مجموعه، ضمن فضاسازی مراکز فرهنگی‌هنری، به تولید محتوای مناسب و انتشار در فضای مجازی و شبکه اجتماعی پرداختند.

برگزاری این آیین‌ها در آستانه سال نو نیز فرصتی برای مربیان فراهم‌کرد تا ضمن مقایسه بهار طبیعت و عید ظهور،  به برکت‌های شکوفایی و شکفتن این ایام پرداخته و لزوم فرصت‌سازی از روزهای انتظار را به اعضای کانون یادآورشوند.

برپایی کارگاه‌های عمومی برخط و معرفی شخصیت، وقایع و رویدادها، قصه‌گویی، روخوانی‌کتاب و  آشناسازی آینده‌سازان با منابع مطالعاتی مناسب و هم‌چنین، برگزاری کارگاه‌ آموزش کاردستی، نقاشی و ادبی، از جمله این فعالیت‌ها بود و با تولید کلیپ‌های مناسبتی، خوانش متن ادبی و دل‌نوشته و انتشار آن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ادامه‌یافت.

مشارکت در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان مرکز استان و شهرستان‌ها، از دیگر اولویت‌های مسئولان و مربیان کانون پرورش فکری استان گیلان به‌شمارمی‌رفت و با حضور سرپرست و همکاران ستادی در «جشن انتظار» بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) در محل مصّلی شهرستان رشت و برپایی کارگاه‌های فرهنگی و هنری مربیان و اعضای کانون در شهرستان‌ها همراه‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =