شاهنامه‌خوانی اعضای کانون دامغان در کاروانسراها و بناهای تاریخی

اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری دامغان، نوروز ۱۴۰۱ در کاروانسراها و بناهای تاریخی این شهرستان به شاهنامه‌خوانی پرداختند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، فاطمه‌سادات امیرفخریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری دامغان از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در قالب شاهنامه‌خوانی، نقالی، قصه‌گویی و... توسط مربیان و اعضای کودک و نوجوان در محل کاروانسراها و بناهای تاریخی این شهرستان با مشارکت میراث فرهنگی و سازمان‌های مردم‌نهاد در نوروز ۱۴۰۱، خبر داد و گفت: هدف از این برنامه، شناساندن توانمندی‌های اعضا و مربیان کانون پرورش فکری و معرفی فعالیت‌های این مجموعه فرهنگی، هنری و ادبی به گردشگران و مسافران نوروزی بود که با استقبال چشمگیری روبه‌رو شد.

امیرفخریان اظهار داشت: امیرعلی زارعی، حدیثه رئیسیان‌زاده، عطیه‌سادات شاهچراغ، فرانک دربانی، علی‌اصغر فراتی و بهار حزب‌الهی اعضای کودک و نوجوان مرکز شماره دو کانون دامغان در این برنامه به اجرای نقالی «خوان سوم»، «خوان چهارم»، «خوان هفتم» و «نبرد گردآفرید و سهراب» پرداختند.

وی در ادامه افزود: مجموعه‌ای از دست‌سازه‌های چوبی اعضا و مربیان این مرکز شامل زیورآلات، انواع دیوارکوب، آویزهای تزئینی، جاسوئیچی، دست‌بندهای سنتی و... نیز در نمایشگاه دائمی صنایع دستی دامغان در محل خانه تسنیم این شهرستان در معرض دید همگان و مورد فروش قرار گرفت.

امیرفخریان بادآور شد: ویژه‌برنامه‌ی «شب‌های فرهنگی» با اجرای‌ مربی‌مسئول مرکز شماره دو کانون دامغان و شاهنامه‌خوانی توسط حدیثه رئیسیان‌زاده عضو نونهال این مرکز برای بیش از ۵۰۰ مسافر و گردشگر نورزی در محل کاروانسرای عباسی برگزار شد.

گفتنی است، مینا تبیانیان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون شهمیرزاد اظهار داشت: جشن نوروزی «سروهای سایه‌فکن» عصر دوشنبه هشتم فروردین ۱۴۰۱ با همکاری میراث فرهنگی در خانه‌ی تاریخی امین‌الرعایا به‌عنوان پایگاه مرکزی اطلاع‌رسانی نوروزی، برگزار و از سوی اعضا و مربیان کانون، فعالیت‌های فرهنگی و هنری در قالب آموزش نقاشی و کاردستی(اوریگامی)، شاهنامه‌خوانی عضو کودک، خوانش شعر به زبان محلی، دف‌نوازی اعضای ارشد برای مخاطبان کودک و نوجوان و گردشگران نوروزی اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =