کد خبر: 313464
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
بازدید 828
نشست " تسهیلگری فعالیت‌های داوطلبانه نوجوان" برگزار شد

نشست " تسهیلگری فعالیت‌های داوطلبانه نوجوان" به صورت مشترک وهمکاری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان قم وموسسه جمعیت دختران ایران زمین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، نشست" تسهیلگری فعالیت‌های‌ داوطلبانه نوجوان" روز پنجشنبه ۱۸ فروردین با حضور جمعی از کارشناسان، مربیان و رابطین فرهنگی به‌صورت حضوری درمجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم برگزار شد.

نجمه قنبری در مرحله اول کارگاه آشنایی با یخ شکن ها و راه های جذب را تشریح کرد.

در این مرحله از کارگاه که به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم به شکل حضوری برای فعالان فرهنگی برگزار شد.ابتدا نجمه قنبری  به موضوع  یخ شکن اشاره کرد و از امتیازهای استفاده از یخ شکن ها در جلسات با بچه ها گفتند. در بخش دوم از راه های جذب نوجوانان و روش های ایجاد گروه برای انجام پروژه های اجتماعی گفتند.

شایان ذکر است در ادامه این کارگاه ، تسهیلگران به طور اجمالی با الفبای فعالیت های داوطلبانه نوجوان و اقتضائات، ویژگی ها و فرصت های آن آشنا شدند و خانم قنبری که تجربه زیادی در فعالیت های داوطلبانه و خیرخواهانه با نوجوانان داشته اند، از بعضی تجربیات خود در این زمینه گفتند.

سقف آرمان ها و ارزوهایشان جابه جا می شود؛

فاطمه اردبیلی در این نشست بیان کرد: نگرش مثبت، انگیزه، امید، عملکرد داشتن، اثربخشی، و مسیولیت پذیری در دختران با فعالیتهای گروهی تقویت می شود و مهارت های بسیار مهمی مثل مهارت های ارتباطی،رهبری، کارگروهی، حل مساله و همدلی درآن رشد پیدا می کند.

چطور مساله هایمان را انتخاب و کشف کنیم؟

مریم اردبیلی، استاد دانشگاه در این کارگاه از مساله یابی سخن گفتند. و به نظام مسائل، روش های مساله یابی، روش های بسط و گستردن پرسش و مساله، و رفتن به عمق مساله و دیدن آن در لایه های مختلفش با روش تحلیل لایه علّی پرداختند.

در این کارگاه مریم اردبیلی نشان دادند که چگونه علاقمندی های گروه را با انجام فعالیت هایی برای در ایده پروژه کشف کنیم و به کار بگیریم.

ایشان به بیان استراتژی های انجام فعالیت های داوطلبانه و روش انتخاب آن پرداختند. سپس کشف ایده پروژه از دل مساله، علاقمندی و استراتژی پروژه را برای تسهیلگران به طور عملی بازگو کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =