توجه ویژه به کیفیت آثار در نمایشگاه ملی اسباب‌بازی/ برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری

دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی درباره نمایشگاه عرضه آثار این دوره از جشنواره که از ۲۱ فروردین‌ماه آغاز می‌شود و توجه ویژه به کیفیت تولیدات در این نمایشگاه توضیح داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیدین مهدی‌زاده دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره برگزاری نمایشگاه فروش آثار این دوره از جشنواره تشریح کرد: جشنواره ملی اسباب‌بازی معمولا بخش‌های متنوعی دارد که شامل برگزاری نشست‌های علمی و تجلیل از اسباب‌بازی‌های برتر سال است که یک بخشی از این جشنواره هم مربوط به نمایشگاه فروش اسباب‌بازی است، به این شکل که تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند در این بازار اسباب‌بازی های خود را به طور مستقیم در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند.

او ادامه داد: در این دوره به دلیل محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا و شروع ایام ماه مبارک رمضان این احتمال را می‌دادیم که نمایشگاه برگزار نشود اما با همکاری و استقبال خوب تولیدکنندگان داخلی صنعت اسباب‌بازی توانستیم نمایشگاهی را به صورت متمرکز، در مساحت حدود  ۲ هزار متر و با حضور بیش از ۶۰ تولیدکننده برگزار کنیم.

مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: نمایشگاه هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی از یکشنبه ۲۱ فروردین ماه افتتاح می‌شود و تا ۲۸ فروردین ماه ادامه دارد. ساعت بازدید از این نمایشگاه به دلیل اینکه در ایام ماه مبارک رمضان قرار داریم از حدود ۱۷ تا ۱ بامداد است تا به نوعی بتوانیم از افطار تا نزدیک سحر در خدمت مخاطبان و خانواده‌ها باشیم.

 دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی درباره برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری درکنار نمایشگاه فروش آثار اظهار کرد: در کنار این نمایشگاه که برای عرضه و فروش محصولات اسباب‌بازی داخلی برپا می‌شود، برنامه‌های فرهنگی و هنری هم برگزار می‌کنیم تا بچه‌ها و خانواده‌ها در آن شرکت کنند. در این راستا برنامه‌هایی مانند مسابقه یا کارگاه‌های هنری در نظر گرفته شده است که بخشی از این کارگاه ها از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بخشی از آن به همت مجموعه تولیدکنندگان ایرانی برنامه‌ریزی شده است. همچنین در برنامه‌های جنبی امسال شاهد حضور برنامه‌ها و شخصیت‌های تلویزیونی محبوب بچه‌ها خواهیم بود و دست کم دو برنامه تلویزیونی مطرح و محبوب از محل نمایشگاه ملی اسباب‌بازی اجرای زنده خواهند داشت.

او در ادامه درباره تفاوت‌های این دوره از نمایشگاه ملی اسباب‌بازی نسبت به دوره‌های قبل گفت: هرسال سعی داریم ابتکارهایی به جشنواره ملی اسباب‌بازی اضافه و کم کنیم که همین امر موجب می‌شود جشنواره حالت طبیعی وسیالی داشته باشد، به طور مثال امسال برگزاری نمایشگاه ملی اسباب‌بازی با ماه رمضان همراه شده است و سعی داریم متناسب با این شرایط تجربه‌های متفاوتی برای مخاطبان رقم بزنیم.

دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی اضافه کرد: اسباب‌بازی‌های موجود در این دوره نسبت به سال‌های گذشته از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. درکنار حضور تعداد مشخصی از شتاب‌دهنده‌ها (استارت‌آپ‌ها) در نمایشگاه، می‌توان گفت که هفتمین نمایشگاه ملی اسباب‌بازی گردهمایی تولیدکنندگان برتر صنعت اسباب‌بازی کشور است.

مهدی‌زاده در پایان درباره توجه ویژه به کیفیت اسباب‌بازی ها در نمایشگاه این دوره تصریح کرد: رویکرد کلی جشنواره امسال بر یک جریان کیفی بوده است. سال‌های گذشته ما به نوعی به دنبال حضور حداکثری تولیدکنندگان صنعت اسباب‌بازی در نمایشگاه بودیم اما امسال با رایزنی‌هایی که انجام شد و بودجه‌ای که به این اختصاص پیدا کرد، روی سطح کیفی آثار متمرکز شدیم و نگاه کاملا گزینشی داشتیم و سعی کردیم اسباب‌بازی‌ها را با وسواس بیشتر انتخاب کنیم تا منتخبی از بهترین‌ تولیدات صنعت اسباب‌بازی در این دوره عرضه شود، درنتیجه شرمنده تولیدکنندگان زیادی شدیم که علاقه داشتند در نمایشگاه حضور پیدا کنند اما یا کیفیت آثارشان در حد لازم نبود یا تعداد تولیداتشان کم بود. البته با کمی فاصله زمانی سعی داریم نمایشگاه عمومی‌تری برگزار کنیم که در آنجا می‌توانیم شاهد حضور حداکثری تولیدکنندگان صنعت اسباب‌بازی باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =