آغاز فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فاروج در سال ۱۴۰۱

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فاروج با حضور عبدالرضا فرزانه سرپرست فرمانداری فاروج آغاز به کار کرد .

 به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در دیدار مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با سرپرست فرمانداری فاروج در تاریخ چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱عبدالله پور سرپرست مرکز فرهنگی شهرستان فاروج  معرفی شد .

دراین دیدار و پس از بیان نقطه نظرات مدیرکل و طرح فعالیت های کانون در شهرستان  فرزانه سرپرست فرمانداری شهرستان گفت :درفعالیت های فرهنگی و اجتماعی و خصوصاً در دوران کودکی نقش نهادهای این چنین در شکل گیری شخصیت افراد بسیار مهم است و فعالیت های کانون درجهت ارتقاء طراوت و شادابی اجتماعی در شهرستان باشد.


 فرهاد آقابیگی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان شمالی  با اشاره به اینکه کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودک و نوجوان فاروج به ۵ هزار جلد کتاب و امکانات سمعی و بصری مجهز است، بیان کرد: با شروع به کار کانون شهرستان، این کتابخانه تا ۱۷ روستا در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر را پوشش می دهد.


وی گفت: این کتابخانه ها علاوه بر ارائه کتاب های کودک و نوجوان، فعالیت های فرهنگی همچون نمایش فیلم، ساخت کاردستی، نمایش خلاق و... را برای گروه مخاطب ارائه می کند.


 فرزانه  سرپرست فرمانداری فاروج گفت: هویت ملّی و مذهبی مبحثی است که می تواند در آموزش های کانون گنجانده شده و مخاطبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که اغلب کودکان هستند باید از این لحاظ آموزش و پرورش بیابند.

بر اساس شاخص ها و در وضعیت مطلوب، باید به ازای هر ۱۰ هزار دانش آموز یک مرکز کانون پرورش فکری دایر باشد اما در این استان، اکنون ۱۰ مرکز ثابت و ۹ مرکز سیار برای خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان دایر است.

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی ۱۱ هزار عضو دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =