کد خبر: 313538
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
شورای نظارت بر اسباب‌بازی به عضویت انجمن بازی و اسباب‌بازی آسیا درآمد

شورای نظارت بر طراحی، ساخت و توزیع اسباب‌بازی در کنار نشان‌ها و موسسات مطرح بین‌المللی حوزه بازی و اسباب‌بازی موفق به عضویت در انجمن بازی و اسباب‌بازی آسیا (ATPA) واقع در سنگاپور شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، انجمن بازی و اسباب‌بازی آسیا (ATPA) یک انجمن مبتنی بر عضویت است که مأموریت آن ترویج حقوق کودکان برای دسترسی به اسباب‌بازی‌های ایمن و یادگیری از طریق بازی است. بخش دیگر فعالیت‌های این انجمن شامل ترویج کار حمایتی، رشد ذهنی و ترویج رویکردهای عادلانه‌ در صنعت و رعایت قوانین است تا به شرکت‌های مسئولیت‌پذیر اجازه رشد بیشتر در صنعت داده شود.

این موسسه ۱۱ سال پیش ابتدا برای تأمین نیازهای تولیدی شرکت‌های بزرگی مانند لگو (Lego)، هزبرو (Hasbro) و متل (Mattle) در جنوب و شرق آسیا تأسیس شد و درحال حاضر به شکل گسترده‌تری در استرالیا و چین نیز فعالیت دارد.

مدیر اجرایی انجمن بازی و اسباب‌بازی آسیا، متیو وزوسی در نشست‌های تخصصی جشنواره ملی اسباب‌بازی گفته بود: قانونگذاری با سازمان‌های دولتی آسیا، ترویج آگاهی اجتماعی بین تولیدکننده‌ها و مردم به‌صورت مستقیم، حمایت از صنایع در حوزه‌های تجاری، برگزاری رویدادها و سمینارها، چهار حوزه فعالیت این انجمن است.

همچنین ATPA در فعالیت‌های خود به اصولِ اصلی «ایمنی کودکان به عنوان یک اولویت، الزامی کردن حقوق کودکان برای بازی ایمن، ترویج یادگیری از طریق بازی؛ حمایت از مزایای آموزشی بازی با توجه به حساسیت‌های کودکان، رهبری مسوولانه؛ صدای صنعت در ایجاد روابط همکاری با سیاستگذاران برای ارتقای تجارت، رشد صنعت و حقوق مالکیت معنوی، تجارت و تولید اخلاقی؛ کاهش یا حذف موانع تجارت و تولید عادلانه و در عین حال تشویق پایداری زیست محیطی» متعهد است.

رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر طراحی، ساخت و توزیع اسباب‌بازی نیز عضویت این شورا در ATPA را یکی از مهم‌ترین رویدادهای امسال دانست و تأکید کرد همکاری با سازمان‌های بین‌المللی در حوزه بازی و اسباب‌بازی باعث انتقال تجربه و تعامل سازنده بین تولیدکنندگان و فعالان صنعت اسباب‌بازی در ایران و متخصصان و نشان‌های بین‌المللی خواهد شد.

آیدین مهدی‌زاده‌تهرانی در ادامه گفت: از این پس شورای نظارت بر اسباب‌بازی در کنار موسسات مطرحی همچون انجمن تولیدات اسباب‌بازی و کودک هند (AITBA)، انجمن اسباب‌بازی استرالیا، کمیته آسیایی صنایع اسباب‌بازی، شورای اسباب‌بازی هنگ کنگ، صنایع اسباب‌بازی اروپا (TIE) و... به ترویج مسائل مهم در صنعت اسباب‌بازی بیش از پیش خواهد پرداخت و از تجربیات بین‌المللی و منطقه در امر توسعه و حمایت از صنعت اسباب‌بازی کمک خواهد گرفت.

دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارد و هدف آن ساماندهی صنعت اسباب‌بازی از طریق حمایت، هدایت و نظارت بر طراحی، ساخت، واردات و توزیع اسباب‌بازی تعیین شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =