دیدار نوروزی مربیان مراکز دامغان با مدیرکل کانون سمنان

مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دامغان با مدیرکل استان، دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار روستایی دامغان، دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ با همراهی مجتبی ایمانیان رئیس شورای شهر و مهدی قاسمی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان با نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان در فضایی صمیمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

خدابخشی در این دیدار ضمن تبریک سال نو و تقارن آن با بهار قرآن، از حضور در جمع مربیان مراکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار روستایی دامغان، ابراز خرسندی و اظهار کرد: دامغان ازجمله شهرستان‌هایی است که خاطرات خوبی از آن به یادگار داریم و در آغاز سال جدید که معتقدیم بهار به واسطه‌ی رویش و سرسبزی، قرابتی با کودکی و نوجوانی دارد و قشر کودک و نوجوانی که کانون با آن سر و کار دارد و مربیان مراکز، اهتمام ویژه به این قشر دارند، این تقارن را برای تقویت فعالیت‌های تخصصی خود به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در ارتقای معنویت مؤفق‌تر عمل کنیم.

وی در ادامه افزود: مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار کانون دامغان، تعاملات بسیار خوبی با مسئولان شهرستانی دارند و در فعالیت‌های تخصصی، رشد شایان توجهی داشتند و نقاط مثبت‌های زیادی دارند که همکاران و مربیان باطراوت و سرزنده‌ی آن تمام‌وقت، پاسخگو هستند و همواره از حاشیه، دور و به متن فعالیت‌ها نزدیک و مؤثرند و مقیّد به ساعات اداری نیستند که از این منظر جزء مراکز مؤفق و در جایگاه برتری قرار دارند.

مدیرکل کانون استان سمنان با اشاره به همکاری کانون دامغان با مرکز آموزشی کانون زبان و جذب زبان‌آموز، از تلاش یکایک مربیان که با توجه به وجود مشکلات مالی، نجیبانه، خالصانه و صادقانه به ارائه‌ی خدمات فرهنگی، هنری، ادبی و... پرداختند، قدردانی و تأکید کرد: تعامل سازنده فی‌مابین متولیان فرهنگی، هنری و تربیتی و بخش‌های مردم‌نهاد همچون شورای شهر، میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه‌ی تسنیم، مؤسسه مهر مانا و مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و... در دامغان زبانزد است که این وفاق و هم‌دلی قطعاً ثمره و خروجی تأثیرگذاری دارد و نتیجه آن را خانواده‌ها خواهند دید.

خدابخشی در پایان سخنانش از مربیان خواست تا نسبت به سه موضوع «مرکزمحوری»، «برگزاری حضوری کارگاه‌ها» و «فرایند امانت کتاب» دقت بیش‌تری داشته باشند و در زمینه‌ی حضور مخاطبان کودک و نوجوان در مراکز ثابت و حضور پررنگ و مستمر مربیان مراکز سیار در مناطق محروم، کم‌برخوردار و روستایی بیش از پیش تلاش کنند و یقین بدانند که نشست چهره به چهره، اثرگذاری بهتری بر کودکان و نوجوانان خواهد داشت و می‌توانیم با برنامه‌ریزی مناسب و ارتقای تعاملات سازنده، شاهد رشد فعالیت‌ها به لحاظ کمی و کیفی در سال جدید یاشیم.

کانون پرورش فکری یک دستگاه اصلی برای پرورش انسان است

رئیس شورای شهر دامغان ضمن قدردانی از مدیرکل، هیئت همراه و تلاش ارزنده‌ی مربیان مراکز فرهنگی‌هنری به‌ویژه در تعطیلات نوروز و اجرای برنامه‌های متنوع در قالب شاهنامه‌خوانی توسط اعضای کودک و نوجوان با هدایت فاطمه‌سادات امیرفخریان مسئول مرکز شماره دو کانون دامغان در محل کاروانسراها و بناهای تاریخی این شهرستان، اظهار داشت: افتخار می‌کنم که عضو کانون پرورش فکری و بزرگ‌شده‌ی این مکان بودم و به سهم خودم از کسانی که روزی مرا با نام کتاب، آشنا و در این مسیر، راهنمایی کردند بسیار سپاسگزارم و جایگاه امروز خود را مدیون زحمات و تلاش‌های دلسوزانه‌ی آن‌ها می‌دانم.

ایمانیان در ادامه افزود: اگر از زاویه‌ی دیگری به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای شعار سال بنگریم، معتقدم که خاستگاه این تولید، پرورش انسان‌هایی صالح و شایسته است تا بتوانند در آینده برای نظام مقدس جمهوری اسلامی، تصمیم‌سازی کنند و برای تحقق این شعار، کانون پرورش فکری می‌تواند به‌عنوان یک دستگاه اصلی، زمینه‌ی پرورش انسان را فراهم سازد و فرزندان ما را با رسالت سنگین و فرابخشی خود تربیت ‌کند و ما هم وظیفه‌ی خود می‌دانیم تا به سهم خود در بخش‌هایی که توانایی داریم و این امکان مهیا است تلاش کرده و بستر مناسبی را برای آینده‌سازان جامعه و کارگزاران شایسته آن، فراهم کنیم.

وی یادآور شد: در مجموعه‌ی سه‌گانه‌ی شهرداری، شورای شهر و میراث فرهنگی شهرستان دامغان از نزدیک شاهد زحمات مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون بودیم و هستیم که با کمترین امکانات، بهترین و اثرگذارترین فعالیت را اجرا می‌کنند و در راستای سیاست‌های راهبردی کانون پرورش فکری، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در هر زمینه‌ای اعلام می‌داریم تا کانون به اهداف متعالی خود دست یابد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مربیان پرتلاش و توانمند کانون پرورش فکری و تأکید بر گسترش همکاری‌های بین این دو مجموعه‌ی فرهنگی و هنری، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با مربیان کانون، اعلام و اظهار کرد: امید است تا در سال جاری با توجه به راه‌اندازی کمیته ایده‌پردازی و خلاقیت در کمیسیون عمران و شهرسازی به‌منظور توسعه پایدار گردشگری شهری از خدمات ارزنده و ایده‌پردازانه و خلاقانه‌ی مربیان کانون در زمینه‌ی گردشگری کودک، صنایع دستی، خانه خلاقیت و... بهره‌مند شویم.

مدیر کانون زبان استان سمنان در ادامه با تبریک سال نو به ارائه‌ی گزارش کوتاهی از فعالیت مرکز آموزشی کانون زبان دامغان در بخش آموزش زبان انگلیسی و غیر انگلیسی پرداخت.

ربانی در ادامه ضمن قدردانی از مسئول مرکز شماره دو کانون دامغان و همکاری و همراهی با مرکز آموزشی این شهرستان بر جذب زبان‌آموز در فصل بهار تأکید کرد.

معاون فرهنگی کانون سمنان در بخش پایانی این دیدار از همکاری شایسته و همیشگی رئیس و اعضای قبلی و فعلی شورای شهر، قدردانی و اظهار کرد: مراکز کانون دامغان، مربیان متخصص و مجرب و هم‌چنین اعضای مستعد و خلاقی دارند و در سال گذشته تعداد ۱۱ مربی و عضو، مؤفق به کسب رتبه‌ی ملی و منطقه‌ای شدند و ۱۰ رتبه را در سطح استانی به خود اختصاص دادند و در بخش کارگاه‌های تخصصی هم تعداد ۶۴ کارگاه مجازی برای ۶۵۰ مخاطب کودک و نوجوان، برگزار و رتبه‌ی دوم را در استان کسب کردند.

معدنی، دامغان را قطب قصه‌گویی خواند و گفت: بیش‌ترین آثار فراخوان استانی شاهنامه‌خوانی از سوی مراکز کانون دامغان فرستاده شده و با توجه به این‌که تأکید ستاد مرکزی در سال ۱۴۰۱، برگزاری کارگاه‌های حضوری است بی‌شک حضور مربیان مراکز در مدارس نشان از جذب اعضای کودک و نوجوان دارد.

در پایان این دیدار، رئیس شورای شهر با تقدیم هدیه‌ای از یکایک مربیان فرهنگی، هنری و ادبی کانون، قدردانی کرد.

گفتنی است در ادامه، نشست هم‌اندیشی در مرکز شماره دو کانون دامغان، برگزار شد و مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی به بیان دیدگاه‌ها و نظرهای خود درخصوص موضوعاتی مانند چگونگی برگزاری کارگاه‌های تخصصی فصل بهار، ثبت فعالیت‌های اجرایی در سامانه، تمدید عضویت، ثبت فعالیت بازدید مدارس از مراکز در سامانه، فرایند امانت کتاب، وضعیت مربیان حق‌التدریس مراکز، بیمه تکمیلی، مشارکت و تعاملات برون‌سازمانی، توجه به اجرای برنامه‌های مناسبتی، وضعیت بیمه تکمیلی کارکنان و... پرداختند و مدیرکل و معاون فرهنگی کانون استان به پرسش‌های مربیان، پاسخ دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =