کانون ظرفیت برگزاری بهترین نمایشگاه‎‌ها را در سطح کشور دارد/ استقبال مردم در شرایط کرونا و ماه رمضان من را حیرت‌زده کرد

علیرضا استادی در بازدید از نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی درباره این رویداد فرهنگی و هنری سخن گفت.

به گزارش اداره‌ کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا استادی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، در بازدید از نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی درباره این رویداد فرهنگی حوزه کودک و نوجوان گفت: تصور من قبل ازاینکه به محل برگزاری نمایشگاه نزدیک شوم، برگزاری یک نمایشگاه خلوت و کم‌رونق بود. با توجه به اینکه علاوه بر ادامه شرایط کرونایی، در ماه رمضان هستیم، از زمانی که وارد خیابان حجاب شدم، صف ماشین‌های پارک شده را دیدم، ازحجم استقبال و شلوغی سالن نمایشگاه حیرت زده شدم و از تمامی برگزارکننده‌های این رویداد که بعد از دو سال این اتفاق را رقم زدند، تشکر و قدردانی می‌کنم.
او افزود: برگزارکننده این نمایشگاه پربازدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و کانون، همیشه نشان داده که در برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های باکیفیت، همیشه پیش‌قدم بوده است و در تمام سال‌هایی که فعالیت می‌کند، از این ویژگی و ظرفیت در برگزاری رویدادها، گردهمایی‌ها، نمایشگاه و جشنواره‌ها صیانت کرده است.
استادی با بیان اینکه بالغ بر سه دهه است که پیگیر فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، اظهار کرد: من خودم را تربیت یافته مراکز فرهنگی و تربیتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌بینم. از دوره نوجوانان تاکنون ارتباطم را با کانون حفظ کرده‌ام و همیشه شاهد این شکل از نمایشگاه‌ها بوده‌ام ولی از دیدن نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، غافلگیر شدم.

بازیگر فیلم سینمایی «لاتاری» با اشاره به اینکه فعالیت خود را در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرده است، بیان کرد: کانون همیشه رو به جلو حرکت می‌کند و در تمامی حوزه‌ها مانند حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی، عروسک گردانی، فیلمسازی و پویانمایی، ادبیات و نویسندگی، هنرهای تجسمی و البته سرگرمی‌ها و اسباب‌بازی فعال بوده است و در این نمایشگاه شاهد هستیم که فعالیت‌های کانون و حمایتش از تولید کننده‌ها، تا چه مقدار تاثیرگذار و هدفمند بوده است.
او با تٲکید بر تٲثیر حضور شرکت‌های خصوصی در بازار فروش محصولات و اسباب‌بازی‌ها گفت: من تصور نمی‌کردم که به سختی در سالن نمایشگاه حرکت کنم. وقتی از غرفه‌ها بازدید می‌کردم و توضیحات تولیدکننده‌ها را می‌شنیدم، متوجه می‌شدم که حضور تولیدکننده‌های بخش خصوصی در مقایسه با سال‌های گذشته خیلی بیشتر شده است و این مسٲله باعث شده تا در بازار عرضه محصولات، رقابت بسیار خوبی شکل بگیرد.
استادی افزود: با توضیحاتی که درباره محصولات شنیدم، متوجه شدم که بیشتر اسباب‌بازی‌ها و محصولات با ایده و طراحی کارشناسان ایرانی تهیه و تولید شده است و هر کدام از محصولات، ارزش افزوده فرهنگی، آموزشی و تربیتی را در کنار سرگرم‌سازبودن به همراه دارد.
بازیگر سریال «خودخواسته» در پایان بیان کرد: کانون این ظرفیت را دارد که با برپایی نمایشگاه‌های دائمی و موقت در تمامی شهرها در حوزه‌های دیگر، از استعدادها و ظرفیت‌های جوانان ایرانی به‌خوبی بهره‌مند شود و به ترویج بیشتر فرهنگ و آداب ایرانی و آئینی کمک کند.

پنجمین روز از نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی با عنوان «محیط زیست» نام‌گذاری شده است.

نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =