مربیان و اعضای کانون میلاد امام حسن مجتبی (ع) را جشن‌گرفتند

مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان سالروز ولادت با سعادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع) را با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی جشن‌گرفتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این آیین‌ها هم‌زمان با ماه مبارک رمضان،  به‌مناسبت میلاد خجسته دومین اختر تابناک امامت ولایت، امام حسن مجتبی(ع) و روز «اکرام و تکریم خیّرین» صورت‌گرفت و کرامت‌ورزی، به عنوان یکی از ویژگی‌های شخصیتی معصومین(ع) به مخاطبان یادآورشد.

مربیان کانون برهمین‌اساس نیز با فضاسازی مناسب و دعوت از اعضا و دانش‌آموزان مدارس، به برپایی کارگاه‌های ادبی (دل‌نوشته‌هایی به امام) نقاشی، سفال‌گری، ساخت کارت تبریک،  تکه‌چسبانی و خوش‌نویسی پرداختند و معرفی کتاب، قصه‌گویی، خوانش شعر و ساخت نماهنگ، از دیگر برنامه‌ها به شمارمی‌رفت.

تبیین سیره عملی امام حسن(ع) و نقش هدایت و رهبری  هوشمندانه‌  این امام همام در عصر امویان، ازدیگر موضوع‌هایی بود که در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی مربیان کانون پرورش فکری به کودکان و نوجوانان موردتوجه قرارداشت.

این درحالی است که رأفت و مهربانی معصومین(ع) نسبت به همگان، به ویژه نیازمندان نیز به کودکان و نوجوانان خاطرنشان‌شد و مربیان کانون با اشاره به ایام با برکت ماه مبارک رمضان، روزهای میهمانی پروردگار را فرصتی ارزش‌مند برای تبعیت از سیره عملی بزرگان و مهرورزی نسبت به دیگران عنوان‌کردند.

همراهی اعضای کودک، نوجوان و خانواده‌ها با فعالیت‌های مربیان کانون از نکته‌های روشن این ویژه‌برنامه‌ها محسوب‌می‌شد و اعضای این مجموعه فرهنگی با راهنمایی مربیان نسبت به اجرای فعالیت‌های فرهنگی، قرائت قرآن‌کریم، مولودی‌خوانی و گستردن سفره نذری اقدام‌کردند.

برگزاری کارگاه‌های عمومی، تولید ‌محتوای مناسب و انتشار آثار اعضا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز  از دیگر برنامه‌های مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به مناسبت میلاد فرخنده کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع) بود.

یادآورمی‌شود؛ تقویت حس دینی کودکان و نوجوانان و تعمیق باورهای اسلامی از اولویت‌های کانون پرورش فکری است و مناسبت‌های دینی و اسلامی فرصتی مناسب برای تحقق این اهداف به‌شمارمی‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =