کد خبر: 313833
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
بازدید 304
خیال در شعر کودک و نوجوان بررسی شد

مربیان ادبی کانون فارس، در نشست‌های ادبی، تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، بر اساس پیش‌بینی برنامه‌های آفرینش‌های ادبی استان فارس، با هدف بهره‌مندی از تخصص ادبی مربیان، سلسله نشست‌های آموزشی با محتوای ادبی در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار می‌شود.

بر این اساس هر یک از مربیان ادبی استان فارس با توجه به تجارب موفق و ارزنده خود، به عنوان کارشناس تخصصی نشست، موضوعی را در راستای فعالیت‌های ادبی کانون انتخاب و در رابطه با آن، با همکاران شرکت‌کننده در نشست به بحث و گفتگو می‌نشیند.

 این فعالیت ۲۴ آبان سال ۱۴۰۰همزمان با روز کتاب و کتاب‌خوانی آغاز شد و تازه‌ترین جلسه این نشست را سمیره بروانیا مربی ادبی مرکز زرین‌دشت با موضوع «خیال در شعر کودک و نوجوان» هدایت کرد.

تعریف شعر، تعریف خیال، انواع صورخیال، اصول جمال‌شناسی و رسانگی از جمله مواردی بود که بروانیا در رابطه با آن‌ها با مربیان سخن گفت.

این نشست به صورت کارگاهی ادامه یافت و تمرین‌هایی با تأکید بر تفاوت شعر و نظم و دو آرایه‌ی ادبی تشبیه و حس‌آمیزی انجام شد و با ارائه‌ی نمونه‌هایی از کاربرد این دو آرایه در اشعار شاعران ایرانی از مربیان خواسته شد تا به آفرینش اثر  بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =