ارتقای جایگاه کانون گیلان، از اولویت‌های سال ۱۴۰۱

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان تثبیت و ارتقای جایگاه این نهاد فرهنگی را نیازمند عزم جدی دانست و حرکت در جهت استمرار موفقیت‌ها را از اولویت‌های سال ۱۴۰۱ عنوان‌کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، سیدجلیل میرعظیمی در نخستین نشست اعضای شورای فرهنگی که با هدف برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری فعالیت‌های سال ۱۴۰۱ صورت‌گرفت، جایگاه و پیشینه روشن این مجموعه فرهنگی را خاطرنشان‌کرد و با تاکید بر لزوم افزایش کمی و کیفی برنامه‌ها گفت: دست‌یابی به این مهم نیازمند عزم جدی است.

سرپرست کانون گیلان هم‌چنین، فروکش‌کردن همه‌گیری ویروس کرونا و بازگشایی مدارس و مراکز فرهنگی را یادآورشد و با فرصت توصیف‌کردن حضور کودکان و نوجوانان اظهارکرد: اجرای هم‌زمان فعالیت‌های حضوری و مجازی، نقش مهمی در افزایش گستره خدمات‌رسانی و بهره‌مندسازی حداکثری مخاطبان از برنامه‌های کانون پرورش فکری دارد.

سیدجلیل میرعظیمی، سرپرست کانون گیلان

این مسئول فرهنگی درهمین‌حال، نیازهای امروز نسل کودک و نوجوان را موردتوجه قرارداد و ضمن مهم‌برشمردن افزایش تحرک، نشاط اجتماعی و ارایه خلاقانه فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی افزود: برای نیل به این اهدف لازم است به برنامه‌محوری و تشویق همکاران توجه داشته‌باشیم.

لزوم افزایش گستره فعالیت‌ها و خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان ساکن در روستاها و مناطق کم‌برخوردار شهری، درآمدزایی و اجرای هدف‌مند برنامه‌های مناسبتی با تکیه بر سیاست‌های کلان کشور و کانون، ازدیگر موضوع‌هایی بود که در سخنان میرعظیمی به آن اشاره‌شد.

این مسئول فرهنگی درعین‌حال به افزایش هم‌گرایی‌ها و تعامل با دستگاه‌های فرهنگی نگاهی ویژه‌ داشت و با اثربخش ارزیابی‌کردن این همکاری‌ها گفت: هم‌افزایی و اجرای برنامه‌های مشترک با سایر مجموعه‌های فرهنگی، نقش به‌سزایی در نیل به اهداف دارد.

 پایان‌بخش سخنان سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، قدردانی مجدد از تلاش‌های مستمر همکاران و  تاکید بر ضرورت حضور حداکثری در راهپیمایی روز جهانی قدس بود.

معاون اداری و مالی کانون استان گیلان نیز از حاضران این نشست بود و ضمن تشریح سیاست‌های کانون در این حوزه، از اهمیت تشویق مراکز موفق و تدوین شیوه‌نامه‌ها برای شناسایی  نقاط قوت مراکز فرهنگی هنری سخن‌گفت.

حمیدرضا قاسمی، معاون اداری و مالی کانون گیلان

حمیدرضا قاسمی دیگر بخش صحبت‌های خود را به ضرورت مدیریت منابع مالی و فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای کسب درآمد اختصاص‌داد و به ارایه راهکارهایی در این زمینه پرداخت.

معاون فرهنگی کانون گیلان نیز صحبت‌های خود را با اشاره به تدوین سیاست‌های استانی با نگاهی ویژه به راهبردهای کلان کانون و دیدگاه مدیرعامل این نهاد فرهنگی آغازکرد و روند بومی‌سازی برنامه‌های کشوری را در سایه نیازسنجی، کارگروهی  و بهره‌گیری از دیدگاه‌های سازنده همکاران ستادی و مراکز فرهنگی، هنری موفق و امیدبخش خواند.

خدیجه تقی‌پور،معاون فرهنگی کانون استان گیلان

خدیجه تقی‌پور در ادامه، خلاقیت‌ورزی، خودجوشی و تکیه بر فعالیت‌های کتاب‌محور کانون را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر قلمدادکرد و افزود: توجه به خواسته‌های متناسب با اهداف و سیاست‌های کانونِ مخاطبان نیز بایستی مدنظر قرارداشته‌باشد.

او برهمین اساس، از تداوم رفتار مسئولانه در قبال کودکان و نوجوانان سخن‌ به‌میان‌آورد وبا بیان این‌که نتیجه‌بخشی برنامه‌ها در گرو تعامل درون‌ و برون‌سازمانی و تامین منابع مالی است، اظهارکرد: کیفیت‌بخشی افزون‌تر به فعالیت‌ها و نظرداشت سیاست‌های کلان کانون کشور، لازمه تحقق این مهم محسوب‌می‌شود.

لزوم افزایش ساعات مطالعه و دانش‌افزایی تمامی کارشناسان و مربیان مراکز فرهنگی هنری نیز بخش پایانی صحبت‌های معاون فرهنگی هنری کانون استان گیلان به‌شمارمی‌رفت.

ارایه گزارشی از روند فعالیت‌ها و برگزاری کارگاه‌های تخصصی برخط فصل بهار از سوی اکرم‌السادات حسینی، کارشناس مسئول فرهنگی‌، هنری و ادبی کانون و بیان نقطه‌نظرات از سوی دیگر حاضران، پایان‌بخش نخستین نشست اعضای شورای فرهنگی در سالن جلسات اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =