«نقش مرز و اهمیت مرزبانی»، موضوع نقاشی کودکان شد

مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان بندرانزلی مسابقه نقاشی ویژه کودکان را با موضوع «جایگاه مرز و مرزبانان ایران اسلامی» برگزارکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این ویژه‌برنامه با همراهی و مشارکت اداره ‌مرزبانی و مدرسه رضا پاشایی شهرستان بندرانزلی برگزارشد.

طی این حرکت فرهنگی هنری که هم‌زمان با ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ صورت‌گرفت، کودکان ایران اسلامی با جایگاه مرزبانان و اهمیت پاس‌داشت مرزهای جغرافیایی کشور بیش از پیش آشناشدند.

براساس این گزارش،  سید رضوان شریفی‌نیا، معاون آموزشی اداره مرزبانی شهرستان بندرانزلی میهمان این برنامه بود و به تبیین اهمیت مرز و نقش مرزبانان در صیانت از مرزهای خاکی ایران اسلامی در مجاورت کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، پاکستان، عراق، افغانستان و ارمنستان پرداخت .

شریفی‌نیا به ضرورت صیانت از مرزهای آبی ایران کشور نیز اشاره‌داشت و نقش مرزبانان در پاس‌داشت مرزهای  آبی ایران اسلامی در دریای کاسپین، عمان و خلیج همیشه فارس را به آینده‌سازان یادآورشد.

او در عین حال نقش مرزبانان را در دوران هشت‌سال دفاع مقدس و پس از آن خاطرنشان‌کرد و به معرفی برخی از شهدای مرزبان کشور پرداخت.

برپایی نشست پرسش و پاسخ و برگزاری مسابقه نقاشی، ازجمله برنامه‌های این روز بود و کودکان تصویرهای ذهنی خود از نقش بی‌بدیل مرزبانان در حفظ و حراست از مرزهای خشکی و آبی کشور را در قالب این فعالیت هنری دیدنی‌کردند.

تجلیل از کودکان شرکت‌کننده در این ویژه‌برنامه و اهدای جایزه به آنان نیز پایان‌بخش برنامه‌های این روز به‌شمارمی‌رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =