بازدید مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات از مراکز کانون

علی رشیدی‌نیا مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات کانون پرورش فکری همزمان با بازگشایی کامل مراکز فرهنگی‌هنری کانون از بازدیدهای میدانی از این مراکز تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علی رشیدی‌نیا با بیان اینکه حوزه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات یک حوزه پایش کیفیت و نظارت و بازرسی است و شاخص‌های عمومی و اختصاصی ارزیابی را مشخص می‌کند گفت: براساس استانداردهایی که این  حوزه مشخص می‌کند اثربخشی و کارایی سازمان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و این امر  باعث توسعه و تقویت سازمان می‌شود.
وی افزود: ارزیابی عملکرد شامل فعالیت‌هایی است که  به‌طور منظم و هرساله انجام می‌شود و این موضوع شامل تعیین شاخص، اعلام استاندارد، علل انحراف عملکرد و سنجش کارایی حقیقی کارکنان و سازمان است که در نهایت منجر به ارائه بازخوردهای لازم، تشویق و راه‌ حل‌های اصلاحی و  بهبود عملکرد می‌شود.
رشیدی‌نیا تصریح کرد: ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد و نقش ویژه آن در ارتقای کمی و کیفی یک سازمان، به اندازه‌ای است که تحلیل نتایج ارزیابی یک دستگاه می‌تواند نقش موثری در برنامه‌ریزی نیروی انسانی، تعیین حقوق و مزایا،   مدیریت پاداش، تسهیل نظارت و بازرسی، انگیزه بخشی، کنترل مناسب و اعتبار سنجی برای دستگاه را به دنبال داشته باشد.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات کانون بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که اداره کل ارزیابی عملکرد دنبال می‌کند بازدیدهای میدانی از مراکز فرهنگی‌هنری تا پایان سال ۱۴۰۱ است. هدف از این بازدیدهای میدانی این است که بتوانیم از نحوه ثبت‌نام اعضا در کارگاه‌ها، نحوه فعالیت مراکز فرهنگی و هنری، چگونگی فعالیت مراکز و درکنارش کمبودهای مراکز، یک نیازسنجی داشته باشیم تا بتوانیم برنامه‌ریزی مناسب انجام دهیم و فعالیت مراکز به شرایط قبل از کرونا برگردد.


وی با بیان اینکه بازدیدها  از دو مرکز فرهنگی‌هنری کانون استان تهران شروع شده است ادامه داد: در دوسال محدودیت‌های کرونایی فعالیت مراکز فرهنگی‌هنری کانون تعطیل بود اما از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱  تمام آموزش‌ها حضوری شده است و با توجه به  بازدیدهای به عمل آمده، ثبت‌نام در کارگاه‌ها رونق گرفته و کلاس‌ها از اول اردیبهشت حضوری برگزار خواهد شد.
رشیدی‌نیا اظهار کرد: هدف از نظارت و بازرسی مچ‌گیری نیست بلکه هدف، پیشگیری و دستگیری است تا بتوانیم ضمن بررسی نقاط قوت و ضعف هر حوزه،  کمک‌کار و یاری‌رسان باشیم.
او خاطرنشان کرد؛ هدف این است که برنامه و اهداف پیش‌بینی شده چه اندازه محقق می‌شود. بنابراین یکی از هدف‌های اصلی ما در موضوع نظارت و بازرسی در خصوص اجرای برنامه‌های سالانه است که در سازمان و مراکز فرهنگی‌هنری وجود دارد.
مدیرکل ارزیابی عملکرد کانون گفت: اگر بخواهیم نظارت و بازرسی اثربخش و کارا باشد باید بتوانیم به اصول بنیادین نظارت و بازرسی مانند عینیت‌گرایی، مشتری‌مداری، خودارزیابی و فرهنگ‌مداری توجه داشته باشیم.

رشیدی نیا در پایان عنوان کرد: برای بهبود عملکرد و تضمین کیفیت به استقرار نظام جامع برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد نیاز داریم و از این طریق می‌توان به سلامت اداری، ارتقا فرهنگ سازمانی و بهبود عملکرد نظام‌مند در سازمان‌ها کمک کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =