خوان گسترده رمضان در کانون گیلان/ مربیان و اعضا به استقبال ماه میهمانی خدا رفتند

هم‌زمان با ماه مبارک رمضان، کارکنان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان میهمان سفره رحمت و برکت الهی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، نهادینه‌سازی باورهای دینی و اسلامی در کودکان و نوجوانان با بهره‌گیری از شیوه‌های هدف‌مند و خلاقانه، از جمله اهدافی است که از سوی مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دنبال‌می‌شود.

ماه مبارک رمضان نیز فرصتی ارزش‌مند برای دست‌اندرکاران این مجموعه فرهنگی محسوب‌می‌شود تا در سایه اجرای فعالیت‌های حضوری و برخط، به تقویت حس دینی آینده‌سازان پرداخته و گامی در مسیر آشنایی افزون‌تر آنان با مناسبت‌های اسلامی و شیوه‌های بهره‌گیری افزون‌تر از موهبت‌های بی‌شمار این ایام بردارند.

برهمین اساس نیز مربیان مراکز فرهنگی هنری این نهاد، با فضاسازی مناسب و در تعاملی سازنده با کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها، به اجرای هم‌زمان فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی حضوری و مجازی می‌پردازند و آماده‌سازی نماهنگ‌، خوانش متن‌ادبی، معرفی کتاب، قصه‌گویی، شعرخوانی و انتشار دعاهای ماه مبارک رمضان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز از جمله این فعالیت‌های هدف‌مند به‌شمارمی‌رود.

برپایی انجمن‌های تخصصی و استفاده از ابزار هنر برای مأنوس‌سازی هرچه‌بیش‌تر کودکان و نوجوانان با آموزه‌های دینی و برگزاری کارگاه‌های خوش‌نویسی، نقاشی و کاردستی و عکاسی، دیگر فعالیت‌هایی است که از سوی مربیان کانون استان گیلان صورت‌می‌گیرد.

ویژه‌برنامه‌های مناسبتی در ایام  میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع)، لیالی قدر و شهادت مولی‌الموحدین، امام علی(ع) که با حضور کارشناسان علوم دینی و همراهی اعضا و خانواده‌ها برگزارمی‌شود، از جمله این آیین‌های معنوی ماه مبارک رمضان درمراکز فرهنگی هنری کانون به شمارمی رود.

درهمین‌حال، مراکز  کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان با دعوت از روحانیان و برپایی نماز جماعت، نگاهی ویژه به توسعه و ترویج فرهنگ نمازدارند و طرح مباحث دینی و معرفتی نیز از اهدافی است که به‌منظور بهره‌مندی هرچه‌بیش‌تر از موهبت‌های ماه مبارک رمضان دنبال‌می‌شود.

این حرکت در مرکز استان با حضور حجت‌الاسلام شعیب جعفری و همراهی همکاران ستادی صورت‌می‌گیرد و افزون بر اقامه نماز اول وقت، آشنایی حاضران با احکام و مسائل مبتلابه، در دستورکارقراردارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =