اعضا و مربیان کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان «حافظان زمین پاک» شدند

همکاران و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی و هنری به استقبال روز جهانی زمین پاک رفتند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، ویژه‌برنامه‌های روز زمین پاک در مراکز فرهنگی‌هنری استان برگزار شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان که پیوسته با اجرای برنامه‌های گوناگون سعی در ایجاد یک فرهنگ پایدار در خصوص حفظ محیط زیست داشته، با استفاده از ظرفیت فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی گام‌های موثری در این زمینه برداشته است.

کسب رتبه‌های بین‌المللی و کشوری، همکاری با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط، استفاده از توان کارشناسان متخصص در حوزه‌ی محیط زیست و منابع طبیعی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای اعضا، بخشی از دستاوردها و فعالیت‌های کانون در این زمینه است که حاصل آن پرورش کودکان و نوجوانانی دوست‌دار طبیعت و محافظ زمین بوده است.

امسال نیز، هم‌زمان با روز جهانی زمین پاک(دوم اردیبهشت)، مربیان کانون استان با برپایی کارگاه در مراکز فرهنگی‌هنری و مدارس(با موضوع زمین پاک، تجزیه‌ی زباله، معرفی ایام، بحث آزاد، معرفی کتاب و...)، برگزاری مسابقه‌ی نقاشی، کاردستی و ساخت نماهنگ، کودکان و نوجوانان را تشویق به محافظت از زمین و محیط زیست کردند.

در این برنامه‌ها، که با شعار «سرمایه‌گذاری در زمین با کاهش پلاستیک» برنامه‌ریزی و اجرا شد، اعضا با کمک مربیان به پاکسازی محیط پیرامون مرکز پرداختند.

گفتنی برخی از مسئولان محلی هم‌چون شهردار، بخشدار، روسای محیط زیست، محیط بانان و اعضای شورای اسلامی شهر هم در جمع اعضای تعدادی از مراکز حضور یافتند و از همکاران و اعضا با اهدای جایزه قدردانی کردند.

در مرکز شماره پنج زاهدان نیز همکاران و اعضا میزبان یکی از پاکبانان محله بودند که با اهدای لوح و هدیه از تلاش‌های ایشان قدردانی شد.

همکاران در مراکز فرهنگی‌هنری مجتمع، شماره یک و سه و چهار و پنج زاهدان، بَزمان، شماره یک خاش، چابهار و نیکشهر این برنامه‌ها را اجرا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =