گرامیداشت هفته زمین پاک و اهدای جوایز مسابقه‌ی بین‌المللی راپمی کویت در کانون سیستان و بلوچستان

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: داشتن زندگی خوب، تنفس هوای سالم و محیط زیست پاکیزه به عنوان حقوق انسانی، نیازمند کسب آموزش‌هایی است که کانون با پرورش نسلی آگاه در این زمینه فعالیت‌های قابل توجهی انجام داده است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، ویژه‌برنامه‌ی گرامیداشت هفته زمین پاک و اهدای جوایز مسابقه‌ی بین‌المللی راپمی کویت در کانون استان برگزار شد.

مدیرکل کانون استان، که در جمع مخاطبان کودک خود صحبت می‌کرد، سخنان خود را با پرسشی در خصوص ضرورت حفظ محیط زیست آغاز کرد و پس از شنیدن پاسخ‌های حاضران گفت: خوب زندگی کردن، تنفس هوای سالم، داشتن دریا و ساحل پاکیزه حق همه‌ی انسان‌هاست.

معصومه هادی رسیدن به این حقوق انسانی را نیازمند یک تلاش همگانی دانست و افزود: آگاهی از این حقوق و حرکت برای تحقق آن نیازمند آموزش صحیح است.

وی سپس به نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به عنوان متولی تخصصی در زمینه‌ی پرورش کودکان و نوجوانان، در فرهنگ‌سازی در این زمینه اشاره کرد و گفت: کانون سال‌هاست فعالیت‌های خود را در این زمینه به مخاطبان ارایه داده است و حاصل آن را علاوه بر پرورش نسلی آگاه و فعال در حوزه‌ی محیط زیست، در کسب رتبه‌های گوناگون بین‌المللی و ملی مسابقات مرتبط با آن می‌بینیم.

وی در پایان از اعضای کودک حاضر در برنامه خواست تا در مورد کارهایی که برای حفظ محیط زیست انجام داده‌اند صحبت کنند.

در ادامه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: «زمین» هدیه‌ی خداوند به ماست و ما برای اینکه بتوانیم از آن استفاده کنیم باید مراقب زیبایی آن باشیم.

داوود میرشکار سپس گفت: شما کودکان و نوجوانان در آینده باید برای زندگی خود، خانواده، مردم استان و یا شاید همه‌ی دنیا تصمیم بگیرید پس لازم است برای تصمیم‌گیری بهتر، اطلاعات و آگاهی بیشتری به دست بیاورید.

وی در پایان با بیان این نکته که بودن همه‌ی موجودات زنده‌ی روی زمین برای حفظ آن ضروری است، گفت: بسیاری از کارهایی که ما امروز انجام می‌دهیم در زندگی آیندگان تاثیرگذار خواهد بود و برای همین باید مراقب کارهایی که انجام می‌دهیم باشیم.

اجرای نمایش خلاق با موضوع اهمیت حفظ محیط زیست، توسط مربیان سیار، شعرخوانی عضو کودک کانون و تشکیل زنجیره‌ی انسانی توسط کودکان برای حفاظت از زمین دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه بود.

در پایان عضو کانون زبان ایران با خوانش یک متن به زبان انگلیسی از شرکت‌کنندگان مسابقه‌ی بین‌المللی راپمی کشور کویت، برای دریافت جایزه‌ی خود از دست مدیران کل کانون و محیط زیست استان دعوت کرد.

گفتنی است علاوه بر اعضای تقدیر شده‌ی فوق، مدال برنز و جایزه‌ی نقدی این رتبه در سال ۲۰۲۱ به ضحی داوودی، عضو مرکز فرهنگی‌هنری بَزمان، تعلق گرفت که در سال گذشته از ایشان تقدیر شد.

منطقه‌ی دریایی راپمی(خلیج فارس و دریای عمان) یکی از مهم‌ترین مناطق استراتژیک جهان به شمار می‌رود و حفاظت از این اکوسیستم دریایی حساس در برابر آلودگی‌های ناشی از منابع واقع در خشکی و دریا به ویژه فعالیت‌های نفتی از اهمیت زیادی برای کشورهای منطقه و جهان برخوردار است که در این راستا اجلاس حقوقی کشورهای منطقه و... کنفرانس نمایندگان تام الاختیار این کشورها را برگزار کردند و با توافق همه کشورهای عضو و به منظور اجرای مفاد کنوانسیون یادشده، سازمان منطقه‌ای حفاظت از محیط زیست دریایی تاسیس شد که محل آن در کشور کویت است. برگزاری مسابقه‌ی بین‌المللی نقاشی یکی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری این سازمان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =