گرامی‌داشت روز زمین پاک در کانون میامی و دامغان

مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری میامی و دامغان به‌مناسبت روز زمین پاک، فعالیت‌های متنوعی برای مخاطبان کودک و نوجوان خود اجرا کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری میامی و شماره یک کانون دامغان با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در روز زمین پاک برای مخاطبان کودک و نوجوان خود به اجرای فعالیت‌های متنوع پرداختند.

بر اساس این گزارش، ثمانه رحیمی مسئول کانون میامی از برگزاری ویژه‌برنامه‌ی «سلام پاکبان مهربان» با دعوت از دانش‌آموزان دوره‌ی اول مدرسه ۲۲ بهمن(عضو طرح کانون‌مدرسه) و جمعی از پاکبانان، پیش از ظهر یک‌شنبه ۴ اردی‌بهشت ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در این برنامه که علیرضا رهبری شهردار، مشاور شهردار و کارشناسانان اداره محیط زیست شهرستان، حضور داشتند درخصوص اهمیت حفظ محیط زیست، استفاده‌نکردن از پلاستیک و نریختن زباله در محیط زندگی و...، مطالبی از سوی شهردار بیان شد.

رهبری در ادامه‌ی سخنانش از کانون پرورش فکری به‌عنوان فونداسیون جامعه نام برد و ضمن قدردانی از تلاش مربیان این‌مجموعه، مؤفقیت فرزندان خود را مدیون آن‌ها و فعالیت‌های اثرگذار کانون دانست.

رحیمی اظهار داشت: زندگی‌کردن در محیط‌های آلوده به انواع زباله‌ها، پسماندهای صنعتی و خانگی، در کنار آلودگی‌های صوتی، همگی تهدیدی جدی برای محیط زیست شهری محسوب می‌شود، پس برای دستیابی به رشد و توسعه به محیط زیست پاک نیاز داریم و فلسفه‌ی برگزاری روز زمین پاک هم درواقع محافظت زمین از آلودگی و پاکسازی آن از آلاینده‌ها است.

وی افزود: در پایان این برنامه از دو پاکبان شهرستان به‌عنوان تلاشگران عرصه‌ی حفظ محیط زیست با تقدیم گل و هدیه‌ای، تجلیل شد.

مریم صرفی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون دامغان نیز اظهار داشت: در آستانه‌ی روز زمین پاک، ۱۲۰ عضو پسر نوخوان مرکز در دو گروه ۶۰ نفره ضمن بازدید از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان با شغل محیط‌بان، چگونگی جداسازی زباله‌ها برای پاک‌ماندن زمین و اهمیت حفظ محیط زیست طبیعی حیات وحش آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =