تأکید بر اثر ماندگار فعالیت‌های کانون در کودکان و نوجوانان

امام‌جمعه مهدی‌شهر در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان بر نقش بی‌بدیل کلام مربیان و فعالیت‌های کانون پرورش فکری، تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان به‌همراه جمعی از همکاران، شامگاه سه‌شنبه ۶ اردی‌بهشت ۱۴۰۱ با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد بارانی امام‌جمعه مهدی‌شهر، دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدن کودکان آدمی را به وجد می‌آورد

خطیب جمعه مهدی‌شهر در ابتدای سخنانش ضمن قدردانی از مدیرکل کانون پرورش فکری بر نقش بی‌بدیل کلام مربیان و فعالیت‌های کانون پرورش فکری، تأکید و اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوبی که خدا نصیب شما کرده، سروکار داشتن با قشر معصوم کودک و نوجوان است، قشری که دیدن آن‌ها، آدمی را به وجد می‌آورد و معاشرت با آن‌ها در دل و جان انسان، نور خاصی ایجاد می‌کند.

بارانی در ادامه‌ی سخنانش، حضور در جمع کودکان و خدمت به آن‌ها را مایه افتخار دانست و افزود: معتقدم انسان کنار هرکسی بنشیند از آن، کسب فیض می‌کند و در معاشرت با کودکان، ناخودآگاه حس شیرینی به آدمی دست می‌دهد که برخاسته از عصمت آن‌هاست و از طرفی، رسالت ما بزرگ‌ترها را هم سنگین‌تر می‌کند و اگر بستر معنوی و اخلاقی و فکری در جان آن‌ها بکاریم در آینده، درخت پرثمری به بار خواهد نشست؛ چون کودکان هیچ‌وقت آن‌چه را که در کودکی فراگرفته‌اند، فراموش نخواهند کرد.

امام‌جمعه مهدی‌شهر با اشاره به معنویت و اخلاق به‌عنوان دو اصل مهم دوران کودکی از مربیان کانون خواست تا در حوزه‌ی معنویت، مخاطبان کودک خود را با نماز، ذکرهای کوتاه و انس با خدا آشنا سازند و آن را جزو برنامه‌ها و فعالیت‌های خود بگنجانند و ارتباط کودکان و نوجوانان با روحانیت و ائمه‌ی جمعه را در برنامه‌های خود دیده و بیش از پیش تقویت کنند.

بارانی با بیان این‌که کودکان پذیرش بالایی در زمینه‌ی آموزش تعالیم و احکام اسلامی دارند، تأکید کرد: آن‌ها آنچه که آموختند به والدین خود انتقال می‌دهند و فرصت مناسبی است تا از این ظرفیت بهره برده و بر آن‌ها تأثیر مثبت گذاریم و در حوزه‌ی انقلاب و جهاد تبیین هم، آشنایی کودکان با شهدا، فرهنگ شهدا، مکتب سردار سلیمانی، خاطرات شهدا و... خیلی اثرگذار است.

خطیب جمعه مهدی‌شهر در پایان از فعالیت‌ها و اقدامات اجرایی مربیان کانون پرورش فکری و تعامل شایسته با دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای برگزاری برنامه‌های متنوع به‌ویژه در مناسبت‌های ملی و مذهبی مانند دهه‌ی فجر، محرم و...، قدردانی و تصریح کرد: امید است در این راه با نیت الهی، نهال‌های امروز به درخت‌های پرثمری در آینده بدل شوند و خدمتگزار خوبی برای نظام جمهوری اسلامی باشند.

تلاش نجیبانه‌ی مربیان در دوران کرونا و پساکرونا شایسته تقدیر است

مدیرکل کانون استان سمنان ضمن قدردانی از نگاه ویژه امام‌جمعه مهدی‌شهر به کانون و فعالیت‌های مربیان این‌مجموعه، پیشاپیش عید سعید فطر را تبریک  گفت و افزود: امیدواریم که همه‌ی ما از لیالی قدر و ماه پرخیر و برکت رمضان و فیوضات آن بهره برده و آنچه که ائمه معزز جمعه بر آن تأکید دارند؛ یعنی «اوصیکم بتقوی‌الله»، اندوخته‌ای را در این ماه نصیب خود کرده باشیم تا توشه‌راه زندگی ما باشد.

خدابخشی یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای پرورش فکر و کشف استعدادهای کودکان، حرکت ‌می‌کند و با وجود معضلات و مشکلات مادی در دوران کرونا، توانسته خودش را به فرایندی مجهز کند تا فعالیت‌های این‌مجموعه علی‌رغم این مشکلات، تحت تأثیر فزاینده قرار نگیرد؛ بلکه شاهد مؤفقیت‌ها و کسب رتبه‌های برتر در سطح بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای بودیم و در برخی زمینه‌ها نیز به‌ویژه برگزاری کارگاه‌های تخصصی مجازی در جایگاه برتر قرار گرفته که این خود ناشی از تلاش صادقانه و نجیبانه‌ی مربیان استان بوده است.

مدیرکل کانون استان سمنان در پایان سخنانش از ائمه‌ی جمعه به‌عنوان پدر معنوی شهرستان‌ها نام برد و تأکید کرد: حضور روحانیت در برنامه‌های کانون تأثیر معنوی خاصی خواهد داشت و بایست بیش از پیش در مراکز فرهنگی‌هنری تقویت شود.

فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون سمنان در بخش دیگری از این دیدار با ارائه‌ی گزارش کوتاهی از پیشینه‌ی تاریخی کانون پرورش فکری به اهداف و رسالت سنگین آن، اشاره و اظهار کرد: مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری درواقع کتابخانه‌ی تخصصی کودک و نوجوان هستند و به‌عنوان متولی تخصصی حوزه‌ی کودک و نوجوان در امر غنی‌سازی اوقات فراغت فعالیت دارند.

وی افزود: در بحث جهاد تبیین و گام دوم انقلاب نیز تلاش می‌شود تا کودکان و نوجوانان به زبان هنر و ادبیات با اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی آشنا شوند.

معدنی با تأکید بر اثرگذاری مثبت کارگاه‌های مهارت‌آموزی «حال خوش زندگی» ویژه اعضای نوجوان، یادآور شد: فعالیت‌های اسلامی و مناسبتی ازجمله پاس‌داشت هفته‌ی دفاع مقدس و... با هدف تقویت باورهای دینی، توسعه‌ی فرهنگ ایرانی و اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب نشست‌های مجازی از سوی مربیان برای مخاطبان کودک و نوجوان در مراکز اجرا می‌شود.  

محبوبه حیدریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر نیز ضمن قدردانی از همراهی امام‌جمعه شهرستان و حضور در جمع اعضا و مربیان کانون پرورش فکری به ارائه‌ی گزارش کوتاهی از فعالیت‌های مربیان این‌مجموعه در دوران همه‌گیری بیماری کرونا و پساکرونا پرداخت.

گفتنی است، در پایان این دیدار، مدیرکل کانون استان سمنان با تقدیم هدیه‌ای از خطیب جمعه مهدی‌شهر، قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =