کد خبر: 314037
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
مجموعه «عروسک‌های خیمه شب‌بازی» موزه‌ کودکِ کانون ثبت ملی شد

مجموعه «عروسک‌های خیمه شب‌بازی» موزه ملی هنر و ادبیات کودکِ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت ملی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، موزه ملی هنر و ادبیات کودک در راستای حفظ و نگهداری از دستاوردهای کانون پرورش فکری در سال ۱۴۰۰ اقدام به ثبت مجموعه «عروسک‌های خیمه شب‌بازی» از سوی وزارت‌خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور کرد.

این مجموعه شامل ۴۶ عروسک، مربوط به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی اول و متعلق به «لوتی حسین فرزند کاکا محمد شیرازی» از اساتید و پیش‌کسوتان خیمه شب‌بازی، در ایران است، که از سوی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری خریداری و سپس به موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون منتقل شد.

بر اساس این خبر، این عروسک‌ها پس از انجام مراحل اداری و بازدید کارشناسان وزارت‌خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در روز ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ از سوی این سازمان مجوز ثبت ملی دریافت کرد و در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

عروسک مبارک، سلیم خان، پهلوان و... از جمله عروسک‌های این مجموعه به شمار می‌روند.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این مجموعه به موزه ملی هنر و ادبیات کودک واقع در خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراجعه کنند.

یادآوری می‌شود موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ پذیرای علاقه‌مندان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =