بزرگداشت روز جهانی کتابخانه های سیار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان

کانون استان همدان به مناسبت بزرگداشت ۲۲ آوریل "روز جهانی کتابخانه‌های سیار" اقدام به برگزاری ویژه برنامه‌ای در آموزشگاه پسرانه شهیدان بهادربیگی این شهر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، ویژه‌ برنامه گرامی‌داشت روز جهانی کتابخانه‌های سیار در روز چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی کانون، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش و رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش و تعداد ۴۲۰ نفر از دانش آموزان در آموزشگاه پسرانه شهیدان بهادربیگی شهر همدان برگزار شد.


 در این برنامه مدیر کل کانون استان طی سخنانی ضمن تبریک بیست و دوم  آوریل روز بزرگداشت کتابخانه‌های سیار، به بیان پیشینه‌ی مختصری از تاریخ تاسیس و فعالیت و رسالت کتابخانه‌های سیار پرداخت.


 ‏

ضرابی زاده، شروع به کار نخستین کتابخانه سیار در جهان را سال ۱۸۴۷ میلادی در کشور انگلستان و به وسیله گاری و اسب عنوان کرد و گفت: اولین کتابخانه سیار نیز در سال ۱۳۲۵ در ایران شروع به کار کرد اما کتابخانه سیار در ایران با نام کانون پرورش فکری عجین شده است.


 ‏وی تعداد واحدهای سیار در کانون کشور را  ۱۶۰ کتابخانه عنوان کرد و ابراز داشت: استان همدان رتبه سوم را بین کتابخانه‌های سیار کشور داراست.

 ‏ سپس مدیر آموزشگاه شهیدان بهادربیگی نیز در سخنان کوتاهی از مدیر کل و همکاران کانون پرورش فکری به واسطه اجرای این ویژه برنامه تشکر و قدردانی کرد.
 ‏حضور عروسک‌های بلندقامت و سردیس و پخش ترانه‌های کودکانه فضای شاد و با نشاطی را در حیاط آموزشگاه ایجاد کرد.


 ‏در ادامه کارشناسان، مربیان هنری و مربیان کتابخانه های سیار کانون با برگزاری نقاشی همگانی با موضوع" کتاب، مطالعه و کتابخانه سیار" از دانش‌آموزان خواستند نقاشی‌های خود را به تصویر کشند.


 ‏دانش‌آموزان علاوه بر شرکت در بازی‌های بومی و محلی، لحظاتی نیز به بازی ماروپله  پرداختند.


 در پایان حاضران با گل سفال اقدام به ساخت لوح گلی و کتاب کردند.


 ‏گفتنی است نظیر این ویژه برنامه توسط کلیه‌ی کتابخانه‌های سیار روستایی استان همدان در روستاهای تحت پوشش کانون اجرا شد.
 ‏شایان ذکر است  به علت مصادف بودن روز جهانی کتابخانه‌های سیار با شهادت حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام، این ویژه برنامه چهارشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه به صورت استانی اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =