مشارکت مربیان کانون سمنان در جشن یک ماه بندگی

جشن «یک ماه بندگی» ویژه کودکان و نوجوانان تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی(ره) با مشارکت مربیان کانون پرورش فکری در اردوگاه امام‌مهدی(عج) مهدی‌شهر برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، جشن یک ماه بندگی را با دعوت از مدیرکل، معاون فرهنگی، روابط‌عمومی و مربیان مرکز تخصصی نیکوکاری سایه‌بان امید کانون پرورش فکری سمنان، در شامگاه جمعه ۹ اردی‌بهشت ۱۴۰۱، ویژه ۲۰۰ مددجوی کودک و نوجوان تحت پوشش خود به‌همراه والدین‌ در اردوگاه امام‌مهدی(عج) مهدی‌شهر برگزار کرد.

راحله رجبی و فاطمه خلیلی مسئول و مربی مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مرکز تخصصی نیکوکاری سایه‌بان امید سمنان در بخشی از این برنامه به اجرای فعالیت‌های فرهنگی در قالب قصه‌گویی، نمایش خلاق، نقاشی، معرفی شخصیت، معرفی سرزمین فلسطین، معرفی وقایع و علت نامگذاری روز قدس، معرفی کتاب و... پرداختند و لحظات شادی را برای مخاطبان کودک خود رقم زدند.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان و هیئت ‌همراه نیز از غرفه مربیان کانون، بازدید و با آن‌ها درخصوص فعالیت‌های اجرایی و چرایی آن، گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام غزالی مدیر مؤسسه فرهنگی‌هنری گل‌های بهشتی قم معروف به «عمو غزالی» هم در غرفه‌ی کانون، ضمن قدردانی از مربیان و اجرای برنامه‌های اثرگذار در حوزه‌ی کودک و نوجوان، در قالب شعر و بازی به آموزش احکام اسلامی و توجه به حجاب و... پرداخت.

در ادامه، محفل انس با قرآن با حضور احمد ابوالقاسمی قاری برجسته و بین‌المللی و قرائت آیاتی از قرآن کریم و اجرای تواشیح توسط گروه رضوان دارالقرآن آموزش و پرورش، برگزار و پس از اقامه‌ی نماز جماعت مغرب و عشاء و ضیافت افطار در ویژه‌برنامه‌ی «یک ماه بندگی»، برنامه‌های شاد و متنوعی از سوی عمو غزالی، هانا ستوهی استندآپ کمدین خندوانه، نمایندگان گروه «دختران آفتاب» برگزیده برنامه‌ی عصر جدید و... اجرا شد.

اعضای نوجوان گروه سرود «اسوه» مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان در این بخش دو سرود زیبا و شاد در وصف امام زمان(عج) اجرا کردند که بسیار مورد استقبال حاضران قرار گرفت و در پایان، از تمامی کودکان و نوجوانان مجری برنامه از سوی علی بحیرایی مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) سمنان با تقدیم لوح و هدیه‌ای تجلیل شد.

گفتنی است، شامگاه دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ هم‌زمان با روز خیرین نیز ویژه‌برنامه‌ی «ضیافت فرشته‌ها» به‌همت مربیان مرکز تخصصی سایه‌بان امید کانون سمنان و مشارکت مدیریت امور بانوان و خانواده شهرداری، ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره)، مرکز نیکوکاری کهنه‌دژ و خانه‌ی احسان شهر سمنان(محله ناسار، اسفنجان وکهنه‌دژ)، برای ۱۲۰ کودک و نوجوان منطقه‌ی محروم و حاشیه‌نشین در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری سمنان برگزار شد.

در این ضیافت که مدیرکل و معاون فرهنگی کانون استان و اعضای شورای شهر حضور داشتند برنامه‌های متنوعی ازجمله تلاوت قرآن و هم‌خوانی سرود ملی، استندآپ و نمایش کوتاه طنز توسط مهدی چوبداری و محمود ادهم هنرمندان برجسته استان، سرودخوانی، طرح خلاق ادبی توسط زهرا دیانی مربی کارگاه ادبی کانون سمنان، اهدای جوایز به تمامی کودکان و نوجوانان، تجلیل از سه خیر این ناحیه و دو مدال‌آور ورزشی در رشته اسکیت و تکواندو، اجرا شد.

خدابخشی ضمن خوش‌آمدگویی به کودکان و نوجوانان و مدعوین یکی از فرایند فعالیت‌های مؤثر کانون پرورش فکری را رسیدگی و توجه به کودکان مناطق محروم و کم‌برخوردار، دانست و گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی است تا با دعوت این قشر به ضیافت افطار در مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان، آن‌ها هم بتوانند با آشنایی با این محیط فرهنگی و هنری از خدمات و فعالیت‌های آن بهره گیرند.

مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان، هدف از این برنامه را جذب عضو به‌ویژه عضویت کودکان و نوجوانان بی‌بضاعت و کم‌برخوردار، توجه به تربیت دینی و اجرای برنامه‌های مذهبی، تشویق و ترغیب اعضا به فراگیری احکام نماز و روزه، معرفی کانون و ایجاد بستر مناسب برای استفاده کودکان و نوجوانان بی‌بضاعت از امکانات و خدمات این مجموعه فرهنگی، هنری و ادبی برشمرد.

رجبی در ادامه افزود: مقرر شد با حمایت خانه‌ی احسان محله‌ی کهنه‌دژ و هماهنگی انجام‌شده با کانون پرورش فکری، تمامی کودکان و نوجوانان، به عضویت این مرکز درآمده و از برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی آن برخوردار شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =