آیین‌های نکوداشت هفته معلم در کانون استان گیلان

همکاران ستادی، مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در سالگرد شهادت استاد شهید، مرتضی مرتضی و هفته بزرگ‌داشت مقام معلم و مربی، به معلمان و مربیان ایران اسلامی ادای احترام‌کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، هفته بزرگ‌داشت مقام شامخ معلم و مربی که ۱۲ اردیبهشت، سالگرد شهادت استاد شهید، مرتضی مطهری آغازشده و تا ۱۸ همین ماه ادامه‌می‌یابد، بستری برای پاس‌داشت تلاش‌های ارزنده پاسداران خرد و اندیشه‌ورزی  و بازنمایی نقش ماندگار آنان در تربیت و پرورش انسان‌ها به‌شمارمی‌رود.

به‌همین مناسبت، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان یک نهاد فرهنگی، این ایام را بهانه‌ای برای حرکت در مسیر فرهنگ‌سازی و پرورش حس قدرشناسی نسل کودک و نوجوان قرارداده و با اجرای فعالیت‌های هدف‌مند فرهنگی، هنری و ادبی به استقبال هفته نکوداشت مقام معلم رفت.

براین اساس، فضاسازی و تولید محتوای مناسب جهت ارایه به مخاطبان، نقطه آغاز این حرکت فرهنگی محسوب‌می‌شد و تجلیل از مربیان و معلمان، دعوت از اعضا و دانش‌آموزان مدارس و اجرای فعالیت‌های قصه‌گویی، خوانش‌شعر، برپایی کارگاه‌های ادبی،  نقاشی، خوش‌نویسی، آموزش کاردستی( کارت‌تبریک)  در دستورکار قرارداشت.

برگزاری کارگاه‌های عمومی برخط، معرفی‌ شخصیت و آثار استاد مطهری و انتشار آثار مربیان و اعضا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، ازدیگر برنامه‌های هفته بزرگ‌داشت مقام معلم در مراکز فرهنگی هنری هنری‌بود.

این درحالی‌است که هفته نکوداشت مقام شامخ معلم و مربی در مرکز استان نیز با فضاسازی مناسب و اهدای لوح سپاس سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به همکاران و فرهنگیان همراه با این نهاد فرهنگی آغازشد.

نشست سیدجلیل‌میرعظیمی، سرپرست کانون گیلان با علی رفاهتی، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان و جمعی از فعالان عرصه آموزش و پرورش استان در رشت، ازدیگر برنامه‌های این ایام‌ به‌شمارمی‌رفت و ضمن ترسیم چشم‌انداز همکاری‌های مشترک و برنامه‌ریزی برای برگزاری اردوی فرهنگی-تفریحی کارکنان بسیجی این دو مجموعه فرهنگی در اردیبهشت سال ۱۴۰۱، با تجلیل از  سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به پاس تلاش این مجموعه در کشف و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی آینده‌سازان ایران اسلامی همراه‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =