بررسی زبان شعر در انجمن شاعران کانون سمنان

اعضای انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری سمنان به‌صورت مجازی با زبان شعر و تفاوت آن با زبان معیار، آشنا شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مهرناز نصیری کارشناس مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از برگزاری بیست‌وسومین جلسه‌ی مجازی اعضای انجمن شاعران نوجوان آفرینش با دعوت از فهیمه مقربی شاعر و منتقد ادبی کانون سیستان و بلوچستان، پیش از ظهر پنج‌شنبه ۱۵ اردی‌بهشت ۱۴۰۱ در پیام‌رسان واتساپ خبر داد و گفت: در این جلسه، اعضا ضمن آشنایی با تفاوت زبان شعر و زبان معیار به نقد و بررسی چهار اثر پرداختند.

زبان شعر، می‌بایست متمایز از زبان معیار باشد

مهمان انجمن شاعران نوجوان کانون سمنان با بیان این‌که هرچند زبان معیار برای همه‌ی مردم به‌ویژه نوجوانان، خواستنی‌تر و جذاب‌تر است، اظهار داشت: بهتر و درست‌تر آن است از زبانی که استحکام شعری داشته و متفاوت با زبان عادی باشد و قوت شعر به واسطه‌ی آن زیاد شود، برای سرودن استفاده کنیم.

مقربی افزود: در این زبان، انتخاب کلمات و جاگذاری واژگان به سلیقه‌ی مناسب مورد نیاز است تا لذت مخاطب از خوانش اثر بیش‌تر شود.

وی در بخش نقد و بررسی آثار، انسجام مفاهیم در کل شعر، اندیشه‌محوری و رعایت ایجاز را از ویژگی‌های بسیار خوب و ارزشمند اشعار اعضای نوجوان این انجمن، عنوان و خاطرنشان کرد: بایست در کنار برجسته‌سازی بیش‌تر تصاویر، آراستگی کلمات و سطرها به خوانش فراوان شعرهای مناسب از شاعران مختلف، تقویت و افزایش کیفیت محتوا و فرم شعری آثار توجه داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =