«نگهبان آسمان» ویژه‌برنامه هفته نجوم کانون رشت

مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رشت با برگزاری ویژه‌برنامه«نگهبان آسمان»، پذیرای آینده‌سازان علاقه‌مند به علم نجوم شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این ویژه‌برنامه در آخرین روز از هفته جهانی نجوم  صورت‌گرفت و طی آن کودکان و نوجوانان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف «مرکز علوم و نجوم» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر رشت، بیش از پیش با شگفتی‌های جهان خلقت و عظمت خالق هستی آشناشدند.

براساس این گزارش، خوش‌آمدگویی مربی مسئول این مجموعه به حاضران و معرفی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون، نقطه آغاز برنامه‌ها بود و  الهام کمال‌پور از اهداف و گستره فعالیت‌های مرکز علوم و نجوم برای کودکان و نوجوانان صحبت‌کرد.

کمال پور با بیان‌این‌که مرکز علوم و نجوم کانون رشت در سال ۱۳۹۷ گشایش‌یافت، افزود: این مرکز مجهز به اتاق بازی، پلانتاریوم دیجیتال (آسمان نما) است و درسایه ایجاد زیرساخت‌های مناسب آموزشی و حضور مربیان آگاه، از حضور و همراهی دوستداران دانش و آگاهی استقبال‌می‌کند.

وی هم‌چنین به دیگر فعالیت‌های این مرکز اشاره ‌و اظهارکرد: رصدهای شبانه و برپایی کارگاه‌های آموزش نجوم، زیست‌شناسی، رباتیک و شیمی،  از دیگر فعالیت‌هایی است که برای اعضای این مرکز، بازدیدکنندگان برنامه‌ریزی و اجرامی‌شود.  

مرتضی صومی، مدرس کارگاه‌های نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز از حاضران بود و افزون بر نمایش فیلم‌های نجومی، به شیوه ارایه فعالیت‌ها در این مرکز علمی پرداخت.

صومی در همین حال با بهره‌گیری از آسمان‌نمای دیجیتال این مرکز، تصویری از  عظمت کهکشان‌ها  ارایه داد و جایگاه منظومه شمسی را در این گستره بی‌پایان برای حاضران تشریح‌کرد.

قصه‌گویی، معرفی کتاب‌های علمی و برپایی کارگاه نقاشی با محوریت نجوم، نیز ازدیگر فعالیت‌های صورت‌گرفته در ویژه‌برنامه«نگهبان آسمان» به‌شمارمی‌رفت.

شایان ذکر است، ویژه‌برنامه‌های هفته نجوم سال ۱۴۰۱ از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =