بازدید مدیر کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی از دو دبستان روستایی حاشیه شهر بیرجند

مدیر کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی به منظور تبریک هفته معلم به همراه سورگی مدیر آموزش بیرجند از مدارس روستایی «شهید حاجی آبادی» و«شهید نامجو» حاجی‌آباد بیرجند بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ طاهره حمیدی مدیر کل کانون  پرورش فکری صبح دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱به مناسبت هفته بزرگ‌داشت مقام معلم  با همراهی  علیرضا سورگی مدیر آموزش و پرورش شهرستان، با حضور در روستای حاجی‌آباد از توابع شهر بیرجند از مدارس ابتدایی شهید نامجو و شهید حاجی آبادی بازدید و از نزدیک هفته بزرگ‌داشت مقام معلم را به مدیران و معلمان این مدارس تبریک گفت.

بر اساس این گزارش مدیر کل کانون استان در این دیدارها گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید مطهری، هفته بزرگ‌داشت مقام معلم را به مدیران و معلمان این مدارس تبرک گفت و ادامه داد: تلاش‌های فرهنگیان در آموزش و پرورش با انسان سازی، آینده جامعه را رقم می زند.

وی افزود: در سند تحول بنیادین نقش معلم به عنوان هدایت‌کننده و اسوه‌ای امین و بصیر در فرآیند تعلیم و تربیت و موثرترین عنصر در تحقق ماموریت‌های نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی  و از مدرسه کانون تربیت محله یاد شده است که فطرت‌های پاک انسانی را به شکوفایی در می‌آورد.

وی در اهمیت دوره ابتدایی گفت: دوره ابتدایی سنگ بنای نظام تعلیم و تربیت است و در شکل گیری و تکوین باورها و اعتقادات و نگرش‌های دانش آموزان تاثیر به سزایی دارد.

مدیر کل کانون زحمات معلمان در دوران شیوع بیماری کرونا را  تلاش جهادی و با عشق به تعلیم و تعلم دانست و ادامه داد: هفته معلم فرصت ارزشمندی است که از جایگاه و شأن معلمین و زحمات و تلاش‌های شبانه روزیشان قدردانی شود.

حمیدی در بخشی از سخنان خود در جمع مدیران و معلمان این مدارس به معرفی خدمات کانون پرداخت و تصریح کرد: در کانون ۶۲ فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی به کودکان و نوجوانان به صورت غیر رسمی ارایه می شود که همه این فعالیت‌ها مکمل آموزش های رسمی مدارس هستند و این دو مجموعه با تعامل و همکاری به عنوان دو بال پرواز در شکوفایی استعداد های کودکان ونوجوانان و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی و آموزش مهارت‌های زندگی عمل می کنند.

گفتنی است در این بازدیدها سورگی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند ضمن قدردانی از مجموعه کانون پرورش فکری و از نگاه قدرشناسانه مدیر کل کانون از معلمان گفت: معلمان در این کرونا و پسا کرونا رسالت پیامبر گونه خود را فراموش نکردند و در سخت ترین شرایط  کرونایی معلمان  با محدودیت‌هایی که بود در بستر فضای مجازی به صورت شبانه‌روزی رسالت آموزش و پرورش خود را انجام دادند که این مسئولیت‌پذیری جای تقدیر و تشکر دارد.

وی نیز دوره ابتدایی را دوره شکل گیری شخصیت ها و رفتارهای دانش آموز یاد کرد و ادامه داد: دانش آموزان بیشترین تاثیر گزاری و الگو پذیری را در دوره ابتدایی دارند و این موضوع اهمیت این دوره را بیشتر کرده است و مجموعه کانون و آموزش و پرورش می توانند با تعامل در جهت شکل گیری بهتر و شکوفایی استعدادهای کودکان ونوجوانان قدم بردارند.

سورگی کتاب و کتاب‌خوانی را از نیازهای امروز کودکان و نوجوانان دانست و گفت: کانون مرکزی برای یادگیری و علاقمند کردن کودکان ونوجوانان به کتاب است و  فعالیت های غیر مستقیم و کتاب محور کانون  و ارتباط مدارس ابتدایی  با مراکز کانون پرورش فکری  اتفاق مهمی است که می تواند به بخش زیادی از نیازهای دانش آموزان را برآورده کند.  

  گفتنی است در این دیدارها جمعی از کارشناسان اداره کل کانون پرورش فکری و همچنین معاون و کارشناسان آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بیرجند مدیران این دو مجموعه را همراهی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =