گرامی‌داشت هفته سلامت در مراکز کانون سمنان

مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میامی، مهدی‌شهر و سرخه با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، هفته‌ی سلامت را گرامی داشتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میامی، مهدی‌شهر و سرخه با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در راستای شعار «سلامت ما، سلامت سیاره ما»، هفته‌ی سلامت را گرامی داشتند.

بر اساس این گزارش، ثمانه رحیمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میامی از آشنایی اعضای طرح کانون و مدرسه با مراحل گلاب‌گیری در قالب بازدید از خانه‌ی گلاب‌گیری عمو قاسم در روز دوشنبه ۱۹ اردی‌بهشت ۱۴۰۱، خبر داد و گفت: این برنامه به‌مناسبت هفته‌ی سلامت با هدف تقویت روحیه پرسشگری، تشویق اعضا به انجام فعالیت تحقیقی و پژوهشی، آموزش و آگاه‌سازی مخاطبان کودک و نوجوان با خواص و فواید گیاهان دارویی، آشنایی با سبک زندگی سالم، تقویت مهارت‌های زندگی و...، اجرا شد.

رحیمی افزود: قاسم مقنی معروف به عمو قاسم از تولیدکنندگان عرقیات سنتی و گیاهی در این بازدید ضمن بیان ویژگی‌ها و خواص گلاب در درمان بیماری‌های افسرگی، سرماخوردگی، گوارش، لطافت پوست و...، از اعضا و مربیان با شربت گلاب، پذیرایی کرد.

وی هم‌چنین یادآور شد: ۱۰ دانش‌آموز مدرسه باغچه‌بان میامی در هفته‌ی سلامت از مرکز فرهنگی‌هنری کانون، بازدید و در فعالیت‌های فرهنگی و هنری مانند قصه‌گویی، شعرخوانی، سفالگری و... شرکت کردند و در پایان ضمن آشنایی با تغذیه سالم با یک نوع غذای محلی، پذیرایی شدند.

رحیمی در پایان اظهار داشت: با تعامل مهد و پیش‌دبستانی الزهرا(س) ویژه‌برنامه‌ای در فضای باز در محل تفرجگاه سه‌چنار میامی، برگزار و از سوی مربیان کانون، فعالیت‌های فرهنگی در قالب روایت قصه، خوانش شعر، بازی‌های فکری و مسابقه، اجرا شد و از تمام نوآموزان دعوت شد تا در کلاس‌های تابستانی کانون نام‌نویسی کنند.

محبوبه حیدریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر نیز از اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوع در هفته‌ی سلامت خبر داد و گفت: با مشارکت مرکز بهداشت، اداره ورزش و جوانان و اداره آموزش و پرورش شهرستان، ویژه‌برنامه‌ی «سلامت ما، سلامت سیاره ما» با اجرای فعالیت‌هایی در قالب معرفی وقایع، قصه‌گویی، بازی و سرگرمی، مسابقه دارت، نقاشی و... در کانون و مدارس تحت پوشش آن، برگزار و در پایان ضمن بیان فواید تغذیه سالم با عدسی از دانش‌آموزان پذیرایی شد.

وی افزود: پیاده‌روی بزرگ کارکنان با هدف نهادینه‌کردن ورزش همگانی و توجه به سلامت روحی و جسمی، گل‌افشانی مزار شهدا، بازدید از ورزش باستانی زورخانه‌ای و اهدای جوایز از دیگر برنامه‌های اجرایی این هفته بود.

یوسف پیوندی مربی کتابخانه سیار روستایی کانون سرخه نیز اظهار داشت: در هفته‌ی سلامت با همکاری مرکز بهداشت شهرستان و دعوت از کارشناس تغذیه، نشستی با اعضای کودک و نوجوان در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، برگزار و به پرسش‌های اعضا پیرامون اهمیت تغذیه و نقش آن در سلامت جسم و... پاسخ داده شد.

وی افزود: اعضا در این نشست با غذاهای مفید و مضر، نقش ویتامین‌ها و مواد معدنی در تقویت سوخت و ساز بدن، تغذیه میوه‌ها و سبزیجات و اهمیت آن‌ها در سلامت انسان، رعایت بهداشت فردی - اجتماعی و حفظ محیط زیست و... آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =