گسترش  فعالیت‌های فرهنگی در مناطق کم‌برخوردار استان سمنان

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی در مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار، تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مهدی جلالی معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به‌همراه عبدالعلی ملحی مسئول خانه‌ی احسان شهرستان سمنان، محله‌ی ناسار و اسفنجان، دوشنبه دوم خرداد ۱۴۰۱ با نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، دیدار و درخصوص گسترش فعالیت‌های فرهنگی در مناطق حاشیه‌نشین و  کم‌برخوردار بیدآباد شاهرود، کهنه‌دژ سمنان، کلاته‌خیج دامغان و راه‌آهن گرمسار، گفت‌وگو کرد.

خدابخشی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اظهار داشت: انسان‌هایی که معتقدند می‌توانند تأثیرگذار باشند بایست بر گستره‌ی دایره‌ی اثرگذاری خود بیفزایند و بر مبنای نیت‌های پاک، مشارکت واقعی داشته و در جهت هم‌افزایی برای اثرگذاری حقیقی باشند.

خدابخشی در ادامه با اشاره به فعالیت مربیان در قالب طرح «پیک امید»، برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی با عنوان «مشق زندگی» در روستاهای دامغان و راه‌اندازی مرکز تخصصی نیکوکاری «سایه‌بان امید» با مشارکت کمیته امداد امام‌خمینی(ره) در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان از بهره‌گیری ظرفیت این‌مجموعه و تمامی مراکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار استان برای حضور کودکان مناطق محروم و کم‌برخوردار و برگزاری کارگاه‌های تخصصی و عمومی در قالب نقاشی، سفالگری، خوشنویسی، عکاسی، کاردستی، قصه‌گویی، شعرخوانی و فعالیت‌های کتاب‌محور، تولید محتوای رسانه‌ای و نشر آن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و هم‌چنین حضور مربیان مجرب و متخصص کانون در این مناطق، مطالبی بیان و عنوان کرد: کانون پرورش فکری، آماده انجام فعالیت‌های ملی مؤثر در سطح استان با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است.

وی با تأکید بر این‌که بایست بین نهادهای فرهنگیِ متولی حوزه‌ی کودک و نوجوان، یک انسجام و هماهنگی بهینه صورت گیرد، گفت: برای رسیدن به خروجی مثبت و نتیجه‌ی مطلوب و رضایت‌بخش به هم‌اندیشی و ‌هم‌افزایی بیش از پیش نیاز داریم.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان ضمن قدردانی از مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان به ارائه‌ی گزارش کوتاهی از فعالیت این ستاد و تاریخچه‌ی تشکیل و تأسیس بنیاد احسان و نیکوکاری و هم‌چنین بنیاد برکت و قرارگاه محلات، پرداخت.

جلالی اظهار داشت: دوهزار و بیست مرکز کم‌برخوردار در سراسر کشور شناسایی شده و در سمنان نیز ۳۶ محله با تعامل چهار ارگان کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، مشغول فعالیت فرهنگی و اجتماعی و ارائه‌ی خدمات به این مناطق هستند.

وی در ادامه با اشاره به طرح «کاروان خدمت» در راستای فعالیت پیک امید مربیان کانون پرورش فکری در زمینه‌ی ایاب و ذهاب، تدارک هدایا و جوایز مخاطبان کودک و نوجوان، تهیه ملزومات و اعزام تیم پزشکی و...، قول مساعدت و همکاری داد.

جلالی هم‌چنین با اشاره به سامانه‌ی دنیای احسان و برگزاری پویش‌های فرهنگی و اجتماعی متعدد از سوی ستاد ازجمله نسیم احسان، لبخند احسان، دلگرمی احسان و...، خواستار طراحی پویش ملی و اجتماعی ویژه کودکان مناطق کم‌برخوردار از سوی کانون پرورش فکری شد.

وی خاطرنشان کرد: با سوابق مؤثر و جهادی که از مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان داریم، امیدواریم که هم‌افزایی مؤثری را در عرصه‌ی کودک و نوجوان داشته باشیم.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان در پایان سخنانش ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری با کانون پرورش فکری و تأکید بر اثرگذاری فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بر مخاطبان کودک و نوجوان از مدیرکل این‌مجموعه خواست تا به‌منظور پرورش خلاقیت و شکوفایی استعدادهای نهفته‌، نسبت به اعزام مربیان و اجرای فعالیت در مناطق حاشیه‌نشین و  کم‌برخوردار بیدآباد شاهرود، کهنه‌دژ سمنان، کلاته‌خیج دامغان و راه‌آهن گرمسار، بیش از پیش آن‌ها را همراهی کنند.

مسئول خانه‌ی احسان شهرستان سمنان، محله‌ی ناسار و اسفنجان(کهنه‌دژ) در ادامه‌ی این دیدار، گزارش کوتاهی از فعالیت این خانه در شهرستان سمنان و مشارکت خیرین و استقبال از برنامه‌های اجرایی ارائه داد.

فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون استان سمنان نیز در بخشی از این دیدار درخصوص شیوه‌ی ثبت نام و عضویت کودکان مناطق کم‌برخوردار در مراکز فرهنگی‌هنری کانون، مطالبی بیان کرد و پیشنهاد داد تا برای آشنایی آن‌ها با فضای کانون پرورش فکری فرصت مناسبی است تا روز ۱۲ خرداد سال جاری علاوه بر حضور در فعالیت‌های فرهنگی و کتاب‌محور در برنامه‌ی اکران فیلم‌های منتخب دوازدهمین جشنواره‌ی پویانمایی شرکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =