بازخوانی رخدادهای یک حماسه ملی / سال‌روز آزادسازی خرمشهر گرامی‌داشته‌شد

مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، رخدادهای سوم خرداد را مروری دوباره‌کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، هم‌زمان با سوم خرداد و در سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان، کارکنان ستادی، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به بازخوانی این حماسه ملی پرداختند.

تبیین اهمیت این حماسه ملی که در سایه همیت، غرور ملی و ایستادگی مردان و زنان ایران اسلامی در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ رقم‌خورد و برگ‌زرینی در دفتر انقلاب اسلامی و هشت‌سال دفاع مقدس به یادگارگذاشت، از اهداف برگزاری ویژه‌برنامه‌های این روز به‌شمارمی‌رفت.

فضاسازی مناسب، همراه‌سازی مدارس و دعوت از کودکان، نوجوانان، خانواده‌ها و بهره‌گیری از توان‌مندی‌های آینده‌سازان ایران اسلامی نیز شاخصه ویژه‌برنامه‌های سال‌گشت حماسه آزادسازی خرمشهر در کانون پرورش فکری استان گیلان محسوب‌می‌شد.

بر اساس این گزارش‌ها، پرده‌خوانی رویدادهای منتهی به سوم خرداد و دست‌آوردهای آزادسازی خرمشهر، از جمله برنامه‌های مشترک مراکز فرهنگی هنری بود و مربیان کانون درهمین‌حال به معرفی شخصیت‌های تاثیرگذاری چون شهیدان «علی صیادشیرازی» و «محمد جهان‌آرای» پرداختند.

اشاره به رهبری اثربخش امام راحل(ره)، ولایت‌پذیری مردان و زنان ایران اسلامی و انسجام ملی، از دلایل اصلی  شکل‌گیری این حماسه ماندگار بود که در صحبت‌های مربیان کانون به آن اشاره‌شد.

برپایی نشست‌های اعضا و اولیا با محوریت «صیانت از ارزش‌ها و داشته‌های ملی و مذهبی»، معرفی کتاب‌هایی چون: «عبور از کاروان»، «خاطرات رزمندگان»، «جنگ‌شهرها»، «شبهای بمباران» و «صدای بال لک‌لک‌ها»،  از دیگر فعالیت‌هایی بود که به مرحله اجراگذاشته‌شد.

مربیان کانون گیلان در این میان به برپایی کارگاه‌های ادبی، خوش‌نویسی، کاردستی(ساخت گل‌های لاله و...)  و قصه‌گویی با محوریت حماسه سوم خرداد اقدام‌کردند و از تلاش‌های نافرجام دشمنان اسلام و انقلاب در حمایت‌های مستمر از رژیم بعث عراق برای حاضران سخن‌گفتند.

هم‌خوانی سرود «سلام فرمانده»، روایت رخدادهای سوم خرداد از سوی کودکان و نوجوانان،  برگزاری کارگاه‌های عمومی برخط و انتشار آثار مربیان و اعضا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، ازدیگر فعالیت‌های کانون در روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» بود.

در مرکز استان گیلان هم کانونی‌ها ضمن برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت بر فعالیت‌های مراکز فرهنگی و فضاسازی مناسب، اردوی فرهنگی ورزشی را به‌مناسبت حماسه سوم خرداد تدارک‌دیدند.

طی این حرکت فرهنگی‌ورزشی که در آستانه سوم خرداد و با همراهی پایگاه مقاومت سردار شهید، حاج‌قاسم سلیمانی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کارکنان بسیجی اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان صورت‌گرفت،  امام‌زاده اسحاق(ع) شهرستان شفت استان گیلان مقصد اردویی شد.

برپایی مراسم زیارت‌عاشورا، برگزاری نماز جماعت و پیاده‌روی شرکت‌کنندگان، از جمله این اردوی فرهنگی‌ورزشی به‌شمارمی‌رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =