شورای اقامه نماز کانون استان اردبیل تشکیل جلسه داد

نخستین جلسه شورای اقامه نماز اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در سال ۱۴۰۱ روز سه‌شنبه دهم خردادماه با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان و هیات همراه در دفتر مدیرکل تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این جلسه معنوی بعد از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، ملیحه ملک‌زاده‌ فرد، سرپرست کانون استان، ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختران؛ گفت: آغاز دهه کرامت، بزرگداشت گل‌های بوستان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است که می‌توان گوشه‌ای از فضائل و کرامات و هم‌چنین فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی، فرهنگی، ادبی و هنری پیرامون زندگی حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) برای نسل نوپا تبیین کرد.

او به نامه ۲۷ کتاب نهج‌البلاغه که امیر مؤمنان حضرت امام علی(ع) خطاب به محمد ابن ابی بکر می‌فرمایند «نماز را در اول وقت بخوان چراکه تمامی اعمالت در دنیا و قیامت به کیفیت نماز بستگی دارد»، اشاره‌کرده و دو مقوله‌ی مهم؛ برنامه‌ریزی برای فعالیت دینی کارکنان و اعضا و هم‌چنین انجام فعالیت‌های مستمر برای تربیت دینی اعضا در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی را مورد بحث و بررسی قرارداد.

در ادامه این جلسه الله شکر عبدی، مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل طی سخنانی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری یکی از دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی تأثیرگذار در جامعه بوده و نیز دارای کارکنان و اعضای توانمند است، تصریح کرد: این نهاد مهم فرهنگی ظرفیت و کارکرد مهمی در حیطه فعالیت‌های دینی در کشور دارد و فعالیت‌های آن به شکل هنرمندانه در جذب و تربیت دینی نسل پایه بسیار حیاتی می‌باشد.

عبدی برگزاری دوره‌های آموزشی در حیطه‌ی نماز را خواستار شده و گفت ستاد اقامه نماز استان در این خصوص اعلام آمادگی کرده و حاضر است در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری، این امر مهم را به مرحله‌ی اجرا درآورد.

در ابتدای نشست، فاضل درخشان، دبیر اقامه نماز کانون استان، به تشریح برنامه‌های انجام‌یافته در سال ۱۴۰۰ پرداخته و به خلاصه‌ای از موفقیت‌های کانون استان ازجمله کسب نمره خوب و شایسته تقدیر در بین دستگاه‌های استان و هم‌چنین کسب ۱۴ رتبه برگزیده مسابقه «بچه‌های مسجد» اشاره کرد.

هم‌چنین مقرر شد در قالب برنامه‌های فرهنگی، در طول برگزاری جشنواره‌ها یا مهرواره‌ها، جهت ترویج فرهنگ اقامه نماز، برنامه‌هایی پیش‌بینی و اجرا شود که در پایان از طرف ستاد اقامه نماز استان به ۳ نفر از اعضای برگزیده مسابقه «بچه‌های مسجد» از مراکز ۱ و ۳ کانون اردبیل، جوایز نقدی اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =