مشارکت‌های فرهنگی بخش‌های صنعتی، خصوصی و خیرین در کانون سمنان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در آغازین‌روز از دهه‌ی کرامت با مدیرعامل شرکت بزرگ مغان شاهرود، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان به‌همراه معاون فرهنگی، کارشناسان روابط‌عمومی و ادبی و مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری شماره یک و دو کانون شاهرود، چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ هم‌زمان با آغازین‌روز از دهه‌ی کرامت با غلامرضا ابراهیمیان مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت تولیدی و صنعتی سیم و کابل مغان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل کانون استان سمنان در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن دهه‌ی کرامت و سال‌روز ولادت حضرت فاطمه‌معصومه(س)، از نگاه پر مهر، رفتارمند و خاضعانه‌ی مدیرعامل شرکت مغان، قدردانی و بر گسترش همکاری با شرکت‌های تولیدی و صنعتی و رواج فرهنگ هم‌دلی و هم‌افزایی در جهت کشف و هدایت استعدادها و تعالی کودکان و نوجوانان تأکید کرد.

خدابخشی با بیان تاریخچه‌ی کوتاهی از نیم‌قرن فعالیت کانون پرورش فکری در حوزه‌ی کودک و نوجوان و اقدامات نجیبانه، خالصانه و عاشقانه‌ی مربیان این‌مجموعه به مشکلات موجود در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و تأمین تجهیزات و... به‌ویژه راه‌اندازی و تقویت کتابخانه‌های سیار شهری و روستایی، اشاره کرد.

وی با تأکید بر این‌که ماندگاری انسان‌ها و کارهای‌شان در اخلاق‌مداری و رفتارمند بودن و تأثیرگذاری و تکثیرگرایی آن‌هاست، گفت: حوزه‌ی کودک و نوجوان بسیار وسیع است و کانون پرورش فکری در این‌حوزه، فعالیت‌ها و برنامه‌های تخصصی و شاخصی را انجام می‌دهد که حرکت‌ها و فعالیت‌های در دست اجرای آن اثربخشی سازنده و ماندگاری برای جامعه دارد.

مدیرکل کانون استان سمنان در ادامه افزود: دقت اهالی صنعت در پیوست فرهنگی فعالیت‌های خود خاصه در عرصه‌ی کودکان و نوجوانان با توجه به کمبودهای مادی در این حوزه‌ها، سبب رشد و گسترش فعالیت‌های مربوطه به‌ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار خواهد بود و با شناختی که از شما و مجموعه‌ی کارآمد این شرکت بزرگ دارم قطعاً می‌توان در تعامل تأثیرگذار به فعالیت‌ها در عرصه‌ی کودکان و نوجوانان شهرستان شاهرود تعمیق بخشیم.

خدابخشی در بخش پایانی سخنانش درخصوص چرایی توجه کانون پرورش فکری به مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی و اجرای فعالیت‌های مناسب در این مناطق از سوی کارشناسان و مربیان با هدف برقراری عدالت اجتماعی و...، مطالبی بیان کرد و خواستار حمایت بیش‌تر مسئولان و واحدهای صنعتی شهرستانی از این نهاد فرهنگی و تربیتی جهت تأمین اعتبار برای تجهیز و توسعه مراکز فرهنگی‌هنری کانون شد.

مدیرعامل شرکت تولیدی و صنعتی سیم و کابل مغان شاهرود نیز ضمن خوش‌آمدگویی به مدیرکل کانون پرورش فکری و هیئت همراه و ابراز خرسندی از این دیدار، با مطالعه و بازخوانی زندگی‌نامه‌ی شهدای عضو کانون و مرور خاطرات دوران کودکی و نوجوانی‌اش، علاوه بر اعلام آمادگی خود از حضور در مراکز فرهنگی‌هنری و فعالیت‌های مربیان به‌ویژه برای کودکان مناطق محروم و کم‌برخوردار بیدآباد، قول مساعدت و همکاری داد.

فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون سمنان در بخشی از این دیدار، ضمن قدردانی از مدیرعامل شرکت مغان شاهرود به ارائه‌ی گزارش کوتاهی از فعالیت‌های مربیان در مراکز فرهنگی‌هنری استان به‌ویژه در مناطق محرومِ روستایی و کم‌برخوردار شهری بیدآباد پرداخت.

وی در ادامه‌ی سخنانش با اشاره به تأکید ستاد مرکزی بر توجه بیش‌تر به کودکان مناطق محروم و کم‌برخوردار، خواستار حمایت بخش‌های تولیدی و صنعتی از فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه شد.

گفتنی است، نسرین قربانی کارشناس ادبی، ملیحه آقاحسینی و محسن نظارت مسئولان مراکز شاهرود نیز در این دیدار ضمن ارئه‌ی گزارش کوتاهی از فعالیت‌های اجرایی در بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی و تقدیم آلبوم شهدای نوجوان عضو کانون و معرفی اعضای پیشکسوت دیروز و چهره‌های فعال امروز جامعه در حوزه‌های علمی، فرهنگی، هنری، ادبی و... از مدیرعامل شرکت مغان برای حضور در برنامه‌های کانون به‌ویژه طرح امداد فرهنگی «پیک امید»، دعوت و درخصوص فراهم‌سازی بستر مناسب برای ثبت نام فرزندان کارکنان شرکت در کارگاه‌های حضوری و مجازی، گفت‌وگو کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =