گرامی‌داشت روز پویانمایی در مراکز کانون سمنان

فیلم‌های منتخب جشنواره‌های پیشین پویانمایی به‌همت مربیان مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، پستی، سیار شهری و روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هم‌زمان با سراسر کشور در روز پویانمایی به‌صورت رایگان، اکران شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، به‌منظور گرامی‌داشت روز پویانمایی هم‌زمان با دوازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی پویانمایی تهران، فیلم‌های منتخب جشنواره‌های پیشین پویانمایی به‌همت مربیان مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، پستی، سیار شهری و روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ساعت ۹:۳۰ صبح پنج‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در تمامی مراکز و تعدادی از مدارس تحت پوشش کتابخانه‌های پستی و سیار روستایی برای مخاطبان کودک و نوجوان به‌صورت رایگان، اکران شد.

بر اساس این گزارش، فیلم‌های منتخب جشنواره‌های پیشین پویانمایی علاوه بر اعضای عادی مراکز ثابت و سیار، برای بیش از ۱۷۰ کودک کار و هم‌چنین کودکان تحت پوشش خانه‌ی احسان(محله‌ی ناسار و اسفنجان) در تالار شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی کانون سمنان و کودکان اتباع ساکن منطقه‌ی مهمانشهر، اکران و با استقبال چشمگیری روبه‌رو شد.

در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود پس از نمایش فیلم‌ ویژه ۷۰ عضو نوخوان، نونهال و نونگاه، کارگاه نقد فیلم و معرفی ابزارهای مورد نیاز ساخت یک انیمیشن برای ۲۰ عضو نوجوان برگزار شد.

در مرکز فرهنگی‌هنری کانون آرادان نیز پس از اکران فیلم‌های منتخب پویانمایی ویژه ۵۵ عضو کودک و نوجوان و والدین آن‌ها، کارگاه پویانمایی با همکاری سازمان بسیج دانش‌آموزی و با دعوت از اکرم سلیمانی مربی هنری کانون ایوان‌کی برای ۱۶ عضو نوجوان برگزار شد.

سلیمانی در این کارگاه پس از تقسیم اعضا به دو گروه پسر و چهار گروه دختر، مطالبی درخصوص چگونگی تولید یک فیلم ثانیه‌ای بیان کرد و سپس از اعضا خواست تا نسبت به ساخت فیلم، اقدام کنند.

گفتنی است، شب ترسناک لومو، بارون می‌آد جرجر، مامان هواپیما، وقت خوابه، بزغاله‌های ابری، حکایت کلاه غیبی و کچل کفترباز ازجمله فیلم‌هایی بود که در این روز نمایش داده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =