مشارکت مربیان مراکز کانون سمنان در جشن الفبا

دانش‌آموزان پایه اولی، جشن الفبای خود را در کنار مربیان و در محیط مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری تجربه کردند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، جشن الفبا با مشارکت مربیان مراکز فرهنگی هنری ثابت و سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میامی، مهدی‌شهر، شماره یک سمنان و گرمسار، نیمه‌ی اول خرداد ۱۴۰۱، برگزار شد.

بر اساس این گزارش، ثمانه رحیمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی از برگزاری جشن الفبا با همکاری ابراهیم اصغریان مربی مرکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی، پیش از ظهر چهارشنبه چهارم خرداد در سالن اجتماعات سیدعلی حسینی کانون پرورش فکری و هم‌چنین شنبه هفتم خرداد در محل تفرجگاه سه‌چنار ویژه دانش‌آموزان پایه اولی دبستان پسرانه شهید طاهری، خبر داد و گفت: تمامی دانش‌آموزان از اعضای طرح کانون و مدرسه بودند و در پایان از سوی مدیر دبستان از مربیان کانون برای همکاری شایسته در طول سال تحصیلی و اجرای فعالیت‌های شاد و متنوع و کتاب‌محور، تجلیل شد.

رحیمی در این مراسم ضمن اجرای برنامه درخصوص غنی‌سازی اوقات فراغت، معرفی کانون پرورش فکری و فعالیت‌های تابستانی آن سخن گفت.

مربی مرکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی کانون میامی نیز اظهار داشت: چهارشنبه ۱۱ خرداد سال جاری در جشن الفبای کلاس اولی‌ها و جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان پایه ششم دبستان فلق روستای کردآباد، شرکت کرده و علاوه بر اجرای برنامه به انجام فعالیت فرهنگی و خوانش سرود پرداخته است.

محبوبه حیدریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر از مشارکت و همکاری مربیان در برگزاری جشن الفبا در مدرسه‌ی پسرانه‌ی ایثار واقع در منطقه‌ی کم‌برخوردار طالب‌آباد، خبر داد و گفت: علاوه بر اجرای برنامه، فعالیت‌های متنوعی مانند قصه‌گویی، شعرخوانی، مسابقه، نمایش عروسکی، معرفی کتاب و... از سوی مربیان اجرا شد.

حیدریان در بخشی از جشن به معرفی کانون پرورش فکری، فعالیت‌های شاخص و اهداف آن پرداخت.

راحله رجبی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان اظهار داشت: جشن الفبای کلاس اولی‌های مدرسه خیرساز زنده‌یاد سیف‌اله علمی در مرکز تخصصی نیکوکاری سایه‌بان امید، برگزار و برنامه‌های متنوعی مانند تلاوت قرآن، همخوانی سرود ملی، خوانش شعر، همخوانی سرود «ما کودکان ایران»، خوانش شعر «الفبا»، اجرای سرود «یار دبستانی من»، تجلیل از آموزگار مربوطه و مادران توسط دانش‌آموزان با بیان جملات ادبی، اهدای جوایز و ثبت خاطره در قالب عکس یادگاری و... از سوی مربیان و دانش‌آموزان اجرا شد.

رجبی یادآور شد: در بخشی از برنامه، کارشناس آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان، برگزاری جشن الفبا را در محیط شاد و جذاب کانون پرورش فکری، بسیار زیبا، توصیف و ارتباط این نوع برنامه‌ها را مناسب با فضای کتابخانه عنوان کرد.

در ادامه‌ی برنامه، محمدصادق محرابیان مدیر مدرسه علمی با اشاره به اهمیت مطالعه و فواید کتاب‌خوانی، عضویت دانش‌آموزان در کتابخانه‌ی تخصصی کودک و نوجوان کانون پرورش فکری و شرکت در کارگاه‌های تخصصی این‌مجموعه را امری مفید و لازم دانست و به مادران پیشنهاد داد تا برای حضور فرزندان خود در کانون و کلاس‌های فرهنگی، هنری و ادبی آن، برنامه‌ریزی کنند.

مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان در پایان جشن، ضمن معرفی کانون و کارگاه‌های عمومی و تخصصی آن و توزیع تراکت‌های تبلیغاتی کلاس‌های تابستانی بین خانواده‌ها از آن‌ها خواست تا برای نام‌نویسی فرزندان خود اقدام کنند.

مهدی هدایت‌فر مسئول مرکز فرهنگی هنری کانون گرمسار از برگزاری جشن الفبا با همکاری اسماعیل قندالی مربی کتابخانه سیار روستایی برای ۶۲ دانش‌آموز پایه‌ اولی مدرسه‌ی حیات از مناطق کم‌برخوردار این شهرستان، خبر داد و گفت: در این جشن مربیان با هدف ارزش‌گذاری برای علم و افزایش نشاط و شادی در مخاطبان کودک به اجرای فعالیت‌های فرهنگی در قالب قصه‌گویی، شعرخوانی، مسابقه، نمایش فیلم و... پرداختند.

گفتنی است؛ در جشن الفبا علاوه بر مربیان و والدین، جمعی از مسئولان، رئیس اداره آموزش و پرورش و کارشناسان امور ابتدایی شهرستان حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =