اندیشه‌های معمار انقلاب اسلامی جاری و ساری است/ 
مربیان کانون از «حقیقت همیشه زنده» برای کودکان سخن‌گفتند

هم زمان با سی‌وسومین سالگرد عروج ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی، مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با اجرای فعالیت‌های هدفمند، در مسیر آشنایی افزون‌تر کودکان و نوجوانان با اندیشه‌های امام راحل(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ گام برداشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان؛ نهال انقلاب اسلامی ایران که در خرداد ۱۳۴۲ پاگرفت و در بهمن ۱۳۵۷ به شکوفه‌نشست، اینک سی‌وسه‌ سال پس از کوچ باغبان، درخت پهناوری ‌است که ریشه در اندیشه‌های  باورمندان، آزادیخواهان و مسلمانان ایران و جهان‌دارد.

در این میان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  که رسالت که آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان و ایجاد پیوندهای میان‌نسلی را بردوش می‌کشد، سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) و قیام خونین پانزده خرداد را امکانی برای آشنایی هرچه بیش‌تر مخاطبان، به‌ویژه نسل سوم و چهارمی‌ها با اندیشه‌های جاری و ساری معمار کبیر این نظام مردمی قرارداد و در سایه برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های حضوری و مجازی، به نشر تفکرات مبتنی بر باورهای دینی امام راحل(ره) پرداخت.

این فعالیت‌های فرهنگی که در سایه همراه‌سازی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها شکل‌گرفت و در قالب برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی به مرحله اجراگذاشته‌شد، به تبیین دلایل شکل‌گیری این نظام اسلامی در سایه رهبری امام خمینی(ره) و هدایت‌های مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نگاهی ویژه داشت.

خاطرنشان‌کردن ولایت‌پذیری و ایثار مردان و زنان ایران اسلامی به مخاطبان، از دیگر اولویت‌های مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان بود. 

براساس این گزارش‌ها، بهره‌گیری از فعالیت‌های کتاب‌محور کانون نیز مد نظرقرارگرفت و مربیان این نهاد با قصه‌گویی، معرفی و روخوانی‌کتاب‌هایی چون: «مهربان‌مثل‌مسیح»، «خورشیددر کوچ»، «باغ‌گل‌ها» و... درجهت  آشنایی هرچه بیش‌تر مخاطبان با اندیشه و سیره عملی امام خمینی(ره) گام برداشتند.

خوانش فرازی از وصیت‌نامه سیاسی الهی معمارکبیر انقلاب و یادآورشدن جایگاه و نقش کاربردی آموزه‌های دین مبین اسلام از منظر امام، به ویژه نماز اول وقت و برپایی کارگاه‌های خوش‌نویسی، نقاشی، کاردستی برای تبیین هرچه بهتر این اندیشه‌ها برای اعضا، ازدیگر برنامه‌های مربیان به‌شمارمی‌رفت.

برگزاری کارگاه‌های ادبی«دل‌نوشته‌هایی به خمینی کبیر(ره)، نمایش پویانمایی با محوریت اتحاد و همبستگی در مقابل طاغوت و استبداد، نیز در دستور کار قرارگرفت و با نقد و بررسی آثار و برپایی کارگاه‌های بحث آزاد در این ارتباط همراه‌شد.

تشریح وقایع قیام خونین پانزده خرداد ۱۳۴۲ که نقطه ‌آغاز انقلاب اسلامی قرارگرفت و نقش رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی در مدیریت رخدادهای ملی و بین‌المللی پیش و پس از پیروزی انقلاب، ازدیگر مواردی بود که در صحبت‌های مربیان کانون به آن اشاره‌شد.

مربیان و اعضای این مجموعه فرهنگی هم‌چنین، به تولید محتوا و انتشار نماهنگ‌ در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پرداختند و توجه امام به نسل کودک و نوجوان و تاکیدشان بر لزوم نشر باورهای اسلامی در ایران اسلامی و فراتر از مرزهای جغرافیایی به مخاطبان یادآورشدند.

برپایه این گزارش،  فضاسازی مناسب و حضور کارکنان ستادی، مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در آیین‌های سی وسومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در مرکز استان و شهرستان‌ها نیز از دیگر برنامه‌های این ایام به‌شمارمی‌رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =