کد خبر: 315362
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
بازدید 380
انواع انیمیشن در کانون رفسنجان تشریح شد

همزمان با روز پویانمایی نشست تخصصی با موضوع انواع انیمیشن با حضور محمد خلیلی‌نژاد در کانون رفسنجان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک رفسنجان نشست تخصصی با موضوع انواع انیمیشن را با حضور محمد خلیلی‌نژاد کارگردان، مدیر فیلم‌برداری، ‌تدوین‌گر و صداگذار همزمان با روز پویانمایی برگزار کرد.

بنابر این خبر، همزمان با دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی که از ۸ لغایت ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در تهران برگزار شده است، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک بخش جنبی این جشنواره را با عنوان روز پویانمایی اجرا کرد.

این در حالی است که، روز پویانمایی با هدف آشنایی بیشتر مربیان کانونی و اعضای مراکز با انیمیشن‌های برگزیده بخش کودک دوره‌های پیشین جشنواره پیش‌بینی و اجرا شد. به این منظور در روز پویانمایی، ۱۲ خرداد ساعت ۹ و نیم و به صورت همزمان یک سانس از فیلم‌های برگزیده بخش کودک در سالن‌های مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان‌ها و مراکز سیار روستایی در سراسر کشور نمایش داده شد و در برخی مراکز نشست‌های‌ تخصصی با موضوع پویانمایی برگزار شد.

بر همین اساس، خلیلی‌نژاد ابتدا کار گروهی و خلق یک شخصیت را قدم اول ساخت انیمیشن دانست و با معرفی و نمایش نرم‌افزارهای مخصوص، مراحل انیمیت(جان‌بخشی) به شخصیت در انیمیشن سه بعدی را برای حاضران تشریح کرد.

کارشناس دوره آموزش فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران بیان کرد: چیزی که در انیمیشن‌ها مشترک است وجود مفصل‌ها و استخوان‌بندی برای حرکت است و امروزه انیمیشن در فیلم‌های سینمایی هم کاربرد دارد.

انیمیشن دوبعدی یا انیمیشن طراحی شده با دست بحث بعدی این نشست تخصصی بود و مراحل تولید آن و چگونگی کار با نمایش فیلم‌های مختلف توضیح داده شد.

همچنین، تکنیک استاپ‌موشن که با ساخت دکورهای کوچک و عروسک‌های منعطف و حالت‌پذیر و حرکت دادن آن‌ها توسط انیماتور انجام می‌شود بحث بعدی این نشست بود.

انواع انیمیشن در این نشست تخصصی روز پویانمایی با نمایش فیلم‌ها و نمونه‌های موفق جهانی برای اعضای و مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون شماره یک رفسنجان و کارشناسان فرهنگی و هنری اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =