نشست آموزشی مبارزه با دخانیات در کانون میامی

نشست آموزشی «مبارزه با دخانیات»، با دعوت از کارشناس بهداشت، ویژه اعضای پسر نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری میامی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، ثمانه رحیمی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میامی از برگزاری نشست آموزشی «حفظ سلامت فردی و زیست‌محیطی» ویژه ۱۰ عضو پسر نوجوان با دعوت از فاطمه یگانه کارشناس خانه بهداشت شهرستان در هفته‌ی جهانی مبارزه با دخانیات، خبر داد و گفت: مهمان برنامه با پخش کلیپ‌های کوتاه به ارائه‌ی توضیحات کاملی درخصوص مضرات مصرف دخانیات ازجمله سیگار و قلیان پرداخت.

رحیمی در ادامه با اشاره به شعار این هفته مبنی بر «دخانیات، تهدیدی برای سلامت و محیط زیست ما»، هدف از اجرای این برنامه را تنویر افکار عمومی درخصوص مضرات استعمال دخانیات، ترفندهای صنایع دخانی و اهمیت ترک دخانیات، افزایش آگاهی مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان در مورد تأثیرات سوء زیست‌محیطی و سلامتی از سرطان گرفته تا بیماری‌های تنفسی مزمن، اهمیت کاهش و ترک مصرف دخانیات و هم‌چنین ایجاد حساسیت نسبت به این مسئله در جامعه برشمرد.

یگانه در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: تولیدات دخانی در چرخه‌ی تولید تا مصرف موجب مسمومیت کره زمین شده و عوارض محیط‌زیستی زیادی دارد.

وی در رابطه با تأثیر این‌روز بر کاهش آمارها نیز خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که صرف نامگذاری و ارائه‌ی شعار و کارهای تبلیغاتی کارگشا نیستند و اگر آگاه‌سازی صورت نگیرد و این آگاهی توسط افراد به‌کار گرفته نشود، هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

کارشناس نشست آموزشی اعضای کانون میامی در پایان سخنانش با اشاره به این‌که اوج مصرف دخانیات در سنین نوجوانی و جوانی است، تاکید کرد: پیشگیری یکی از موارد مهم در کنترل گرایش افراد به مواد مخدر است و بسیاری افراد ناآگاهانه در دوران نوجوانی و جوانی، به‌ویژه با تشویق جمع دوستان و تصور این‌که با یک‌بار مصرف مواد مخدر، معتاد نمی‌شوند به مصرف این مواد روی می‌آورند غافل از این‌که همین یک‌بار زمینه‌ساز مصارف بعدی آن‌ها خواهد شد.

گفتنی است، بخشی از این نشست به پرسش و پاسخ اختصاص یافت و اعضا سوال‌های خود را بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =