هنر، شالوده فعالیت‌های کودک و نوجوان ‌محور/ مربیان هنرمند سرمایه‌اند

سرپرست کانون پرورش فکری استان گیلان هنر را شالوده و اساس فعالیت‌های کودک و نوجوان محور خواند و مربیان هنرمند و متخصص این مجموعه را سرمایه‌های انسانی توصیف‌کرد.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره‌ کل کانون استان گیلان، سید جلیل میرعظیمی این سخنان را در نشست فصلی مربیان هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهارداشت و با بیان‌این‌که خلاقیت‌ورزی و بهره‌گیری از فعالیت‌های هنرمندانه، لازمه جذب و پرورش استعداد آینده‌سازان است، تصریح‌کرد: مربیان هنرمند و متخصص کانون در این مسیر نقشی موثر و اساسی ایفامی‌کنند

سیدجلیل میرعظیمی، سرپرست کانون استان گیلان

سرپرست کانون استان گیلان در این ارتباط توضیح‌داد: آنچه زمینه همراه‌سازی کودک و نوجوان را با فعالیت‌های مربیان فراهم‌می‌کند، آگاهی، خلاقیت در ارایه آموزه‌ها بر بستری از برنامه‌های هنرمندانه و مخاطب‌پسند ‌است.

این مدیر فرهنگی برهمین اساس نیز کانون را سرآمد دستگاه‌های فرهنگی خواند و  این دست‌آورد را ثمره توان‌مندی سرمایه‌های انسانی این مجموعه دانست.

ضرورت فرصت‌سازی هرچه بیش‌تر برای مربیان هنری و توجه افزون‌تر به خواسته‌های آنان، از دیگر موضوع‌هایی بود که در سخنان سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان مورد توجه قرارداشت و وی برهمین اساس نیز از استمرار در امر پیگیری مطالبات همکاران خبرداد.

معاون فرهنگی کانون استان گیلان هم از جایگاه مربیان هنری کانون صحبت‌کرد و تلاش‌های آنان در جهت کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان را سازنده و موثر ارزیابی‌کرد.

خدیجه‌تقی‌پور، معاون فرهنگی کانون گیلان

خدیجه‌تقی‌پور هم‌چنین، از لزوم تشویق اعضای توان‌مند کارگاه‌های هنری کانون سخن‌به‌میان آورد و توجه  به نیازهای گروه‌های سنی مختلف، برگزاری دوره‌ای نمایشگاه دست‌آوردها و نقش‌آفرینی مراکز  در برپایی نمایشگاه‌های  آثار اعضای مراکز فرهنگی هنری هم‌جوار را از جمله راهکارها خواند.

او در عین‌حال، رشد هم‌زمان استعدادهای هنری، افزایش اعتماد به‌نفس و خوداتکایی  نسل کودک و نوجوان را با اهمیت قلمدادکرد و ایجاد ارتباط موثر با اعضا و خانواده‌ها را رسالت مربیان هنری برای نیل به این هدف دانست.

حمیدرضا قاسمی، معاون اداری مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز  ازدیگر حاضران در این نشست هم‌اندیشی بود و گزارشی از روند فعالیت‌های کانون در این زمینه ارایه‌داد.

حمیدرضا قاسمی، معاون اداری مالی کانون استان

اکرم‌السادات حسینی و سیده مریم حسینی، به ترتیب کارشناس مسئول فرهنگی و کارشناس هنری کانون استان گیلان هم از دیگر حاضران در نشست فصلی مربیان هنری بودند که به طرح دیدگاه‌های خود برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های هنری کانون در تعاملی اثربخش با دیگر همکاران پرداختند.

اکرم‌السادات حسینی، کارشناس مسئول فرهنگی کانون گیلان
سیده مریم حسینی، کارشناس هنری

ارایه نقطه‌نظرات و طرح پرسش‌ها  از سوی مربیان هنری، پاسخ‌گویی مسئولان  و اهدای لوح سپاس  «هلاله حسن‌زاده»، مربی هنری فعال و برگزیده این مجموعه فرهنگی، ازدیگر برنامه‌های این نشست بود که روز سه‌شنبه، ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ در سالن جلسات اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =