کارسوق حوض فیروزه در کانون ایوانکی

دومین کارسوق هنرهای تجسمی و نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان به‌مناسبت روز صنایع دستی در مرکز فرهنگی‌هنری ایوان‌کی، برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، در راستای سلسله‌نشست‌های هنرهای تجسمی و نمایشی «حوض فیروزه» از سوی مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دومین کارسوق در آستانه‌ی روز صنایع دستی با موضوع دوخت‌های دستی در قالب سفال و سوزن‌دوزی، پیش از ظهر پنج‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ با حضور کارشناس سیاسی فرمانداری گرمسار، بخشدار، شهردار و اعضای شورای شهر، نماینده آموزش و پرورش، جمعی از بانوان کارآفرین و ۱۵ عضو نوجوان در مرکز فرهنگی‌هنری ایوان‌کی، برگزار و با استقبال شرکت‌کنندگان و مسئولان روبه‌رو شد.

فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون سمنان در ابتدای نشست، ضمن تبریک روز صنایع دستی به هنرمندان این عرصه، از همراهی و حمایت‌های خالصانه‌ی مسئولان بخش ایوان‌کی، قدردانی و اظهار کرد: هدف از اجرای این برنامه در راستای شعار سال مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، هدایت اعضا به شناخت دنیای اطراف، کشف و شکوفایی استعدادهای مخاطبان کودک و نوجوان، ایجاد بستر مناسب برای کارآفرینی نوجوانان و جوانان با توجه به مهارت‌های ارائه‌شده در مراکز فرهنگی‌هنری کانون است.

راحله دانایی کارشناس هنری کانون سمنان در ادامه ضمن قدردانی از اعضا و مربیان شرکت‌کننده در نشست، اظهار داشت: حوض فیروزه از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده‌ی کتاب کار سال جاری است که با هدف تقویت نگاه هنرمندانه‌ی اعضا به‌صورت فصلی در قالب کارسوق(ورکشاپ) در رشته‌های تجسمی و نمایشی ازجمله عکاسی، نقاشی، خوشنویسی، سفالگری و...، تعریف شده و شرکت‌کنندگان در هر دوره با یک تکنیک جدید و خلاق آشنا می‌شوند.

وی هم‌چنین یادآور شد: نخستین نشست حوض فیروزه هم‌زمان با دوازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی تهران به‌مناسبت روز پویانمایی در مرکز فرهنگی‌هنری کانون آرادان، برگزار و اعضا در کارگاه پویانمایی به خلق اثر کوتاه چند ثانیه‌ای پرداختند.

الهه حسنی مسئول کانون ایوان‌کی نیز ضمن پرداختن به معرفی کانون و فعالیت‌های عمومی و تخصصی مربیان این‌مجموعه در بخش‌های فرهنگی، هنری، ادبی، اسلامی، علمی و...، از بانوان فعال و کارآفرین در زمینه‌ی هنر قالی‌بافی، اعضای نوجوان فعال در کارگاه‌های هنری و کارشناس هنری کانون استان با تقدیم هدیه‌ای، قدردانی کرد.

گفتنی است، بخشی از این نشست به نمایشگاه آثار اعضا و مربیان در قالب سفال و هم‌چنین نمونه بافت‌های دستی جامعه زنان ایوان‌کی در قالب قالی و گلیم، اختصاص داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =