بررسی طرح توسعه و تحول اجتماع‌محور محلات کم‌برخوردار در کانون سیستان و بلوچستان

جلسه‌ی شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با موضوع بررسی طرح توسعه و تحول اجتماع‌محور محلات کم‌برخوردار برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی شورای فرهنگی کانون استان با حضور معاون و کارشناسان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه معاون فرهنگی کانون استان گفت: با شروع فصل تابستان و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، شاهد حضور فعال آنان در مراکز کانون پرورش فکری خواهیم بود.

محبوبه کلبعلی سپس با اشاره به لزوم خدمت‌رسانی به گروه بیشتری از کودکان گفت: بسیاری از مخاطبان ما در مناطق کم‌برخوردار، نیازمند خدمات فرهنگی هستند و ما وظیفه داریم زمینه‌ی بهره‌مندی آنان را از خدمات کانون فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در همین رابطه طرحی با عنوان «طرح توسعه و تحول اجتماعی‌محور محلات کم‌برخوردار» تهیه شده و در آن به لزوم  استفاده از ظرفیت‌های موجود در این مناطق نظیر دفاتر  تسهیل‌گری و گروه‌های جهادی فعال پیش‌بینی شده است.

کلبعلی هم‌چنین افزود: استفاده از ظرفیت فعالان فرهنگی موجود در این مناطق و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌ی توانمندسازی آنان، امکانی فراهم می‌سازد تا خدمات باکیفیت‌تری به کودکان این مناطق ارایه کرد.

در ادامه همکاران حاضر در جلسه پیشنهادهای خود را برای اجرای موثرتر طرح ارایه دادند که از آن جمله می‌توان به حضور در محلاتی که دیگر سازمان‌ها به آن ورود نکرده‌اند، شناسایی مناطق و برنامه‌ریزی بر اساس نیاز مخاطبان، استفاده از ظرفیت مربیان فرهنگی، هنری و ادبی در کنار مربیان سیار، استفاده از ظرفیت اعضای ارشد، برنامه‌ریزی در جهت تقویت مهارت‌های مخاطبان و... اشاره کرد.

در این جلسه هم‌چنین مقرر شد کارگاه‌های آموزشی برای فعالان فرهنگی و گروه‌های جهادی فعال در مناطق مورد نظر برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =