اعضای کانون بندرانزلی با «مرغک» به «طبیعت» سفرکردند

مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ کانون پرورش فکری شهرستان بندرانزلی ویژه‌برنامه ‌زیست‌محیطی «سفر با مرغک کانون» را با حضور اعضای کودک و نوجوان برگزارکرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این ویژه‌برنامه با همراهی اعضای کودک ونوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ کانون بندرانزلی صورت‌گرفت و آشنایی هرچه بیش‌تر آینده‌سازان با اهمیت محیط‌زیست و  لزوم صیانت از موهبت‌های خدادادی، در دستور کار مربیان این مجموعه فرهنگی قرارداشت.

برپایه این گزارش، لیلا مسروری از فعالان عرصه محیط‌زیست نیز میهمان این برنامه بود و در ارتباط با ضرورت‌های پاس‌داشت  از کره زمین و اجزای طبیعت برای اعضای کودک نوجوان کانون صحبت‌کرد.

مسروری در این میان به نقش مهم و حیاتی تمامی موجودات در چرخه حیات پرداخت و افزود: آفریده‌های پرودگار، فارغ  از اندازه و محل استقرارشان، جایگاهی مهم در ثبات و پویایی محیط زیست ایفامی‌کنند و برهمین اساس نیز لازم است در حفاظت از اجزای مختلف محیط‌زیست کوشا باشیم.

سردبیر ماهنامه اجتماعی‌فرهنگی«انزلی فردا»، اشاره‌ای به مجاورت بندرانزلی با دریای کاسپین داشت و با مهم برشمردن سلامت آب‌ها و پاکیزگی سواحل، به کودکان و نوجوانان توصیه‌کرد افزون بر ارج‌گذاری بر این موهبت خدادادی، نقش سازنده‌ای در آگاهی‌بخشی به افراد جامعه و دوستان داشته‌باشند.

بر اساس این گزارش، بازدید میدانی حاضران  از فضای سبز مرکز شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان ونوجونان بندرانزلی، از دیگر برنامه‌های «سفر با مرغک کانون» در روز ۲۲ خرداد ۱۴۰۱  بود و درپایان نیز  اعضای کودک و نوجوان تصویر دلخواه خود از محیط‌زیست را در قالب فعالیت کاردستی و نگارش متن ادبی به‌نمایش گذاشتند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =