سفر معاون آموزشی کانون زبان ایران به سمنان

معاون آموزشی کانون زبان ایران در سفری یک‌روزه به سمنان با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان، دیدار و از مراکز آموزشی کانون زبان، بازدید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، بهجت تربتی‌نژاد معاون آموزشی کانون زبان ایران، دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ به‌همراه نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و فاطمه ربانی مدیرکانون زبان، ضمن دیدار با محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و هم‌چنین محمد شاه‌حسینی مدیرکل آموزش و پرورش سمنان از مراکز آموزشی کانون زبان در شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر، دامغان و شاهرود، بازدید و در نشستی با مدرسان این‌مجموعه، گفت‌وگو کرد.

معاون آموزشی کانون زبان ایران ضمن قدردانی از حمایت، همکاری و همراهی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با کانون زبان سمنان و هم‌چنین تلاش همکاران مجموعه در جذب زبان‌آموز در مراکز آموزشی استان، بر نگاه مهم و اثرگذار مقامات و مسئولان استانی به کانون زبان، تأکید و اظهار کرد: کانون زبان یک نهاد دولتی است و نوع نگرش کارکنان فرهنگی و اداری و هم‌چنین علاقه‌مندان به فراگیری زبان‌های انگلیسی و غیر انگلیسی در رشد و پیشرفت اهداف و رسالت فرهنگی کانون زبان نقش بسزایی دارد.

تربتی‌نژاد با اشاره به مدرک بین‌المللی و معتبر کانون زبان یادآور شد: در حال حاضر هشت زبان در مراکز آموزشی کانون زبان شامل زبان انگلیسی، عربی، ایتالیایی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، روسی و چینی در سه مقطع کودک، نوجوان و بزرگسال، آموزش داده می‌شود و در آینده آموزش سایر زبان‌ها ازجمله ترکی استانبولی به آن اضافه خواهد شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اهمیت آموزش زبان به‌عنوان یک نوع کار فرهنگی و در واقع ارائه‌ی خدمت به ملت، تلاش می‌شود تا رسالت فرهنگی کانون زبان که یک نهاد دولتی است حفظ و تداوم یابد.

معاون آموزشی کانون زبان ایران با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر ضرورت تلاش مسئولان برای شکستن انحصار آموزش زبان انگلیسی، گفت: در دنیای امروز تنها به آموزش زبان انگلیسی اکتفا نشود و زبان‌های دیگر هم به دانش‌آموزان آموزش داده شود و جزء برنامه‌ها و کتاب‌های درسی آن‌ها تعریف شود.

گفتنی است، تربتی‌نژاد طی این سفر خواستار انعقاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری با آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان، استانداری و بخش‌های زیرمجموعه‌ی آن شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =