تدوین برنامه‌های اجرایی اختتامیه دومین مهرواره سراسری طنز «یک وعده لبخند»

در سومین نشست شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کانون استان اردبیل، پیشنهادها و برنامه‌های اجرایی برای برگزاری اختتامیه دومین مهرواره سراسری طنز «یک وعده لبخند» تدوین شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، در سومین جلسه شورای فرهنگی کانون استان اردبیل در ۲۱ خردادماه سال ۱۴۰۱، برگزاری اختتامیه دومین مهرواره سراسری طنز «یک وعده لبخند»، در دفتر مدیرکل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ملیحه ملک‌زاده فرد سرپرست کانون استان اردبیل در این خصوص درخواست کرد: با توجه به‌پیش رو بودن ماه‌های محرم و صفر، زمان اختتامیه مهرواره مصادف با عید سعید غدیر خم در نظر گرفته شود.

او خواستار توجه اثرات روانی و تربیتی طنز بر روی نوجوانان شد و آن را ابزاری مفید برای سلامت روان برشمرد و ادامه داد: باید نقش پررنگ کانون در برنامه‌های تربیتی کودکان و نوجوانان در بین دستگاه‌های اجرایی در استان تبیین شود و انعکاس عملکرد کانون و شناساندن تأثیرات آن به مسوولان شهرستانی، به شکل هنرمندانه انجام شود.

وی از مسوولان کمیته برگزاری مهرواره کشوری یک وعده لبخند خواست تا اهتمام لازم را برای برگزاری کیفی و حضوری بودن اختتامیه، بکار گرفته و تمهیدات لازم را برای هرچه باشکوه‌تر برگزارکردن آن فراهم نمایند.

در ادامه داریوش علومی معاون فرهنگی، به اهمیت برگزاری این مهرواره اشاره و کمیته‌ها و مسوولان هر بخش را برای انجام امور محوله معرفی کرد.

هم‌چنین حسین یوسفی کارشناس مسوول آفرینش‌های فرهنگی، هنری و ادبی به نقش این مهرواره در ایجاد نشاط اجتماعی و تقویت روحیه طنز در نوجوانان اشاره و تأکید کرد: یکی از دغدغه‌های مهم در این خصوص ایجاد روحیه نشاط در نسل جدید است و بی‌شک اجرای چنین برنامه‌هایی می‌تواند علاوه بر پرورش تفکر انتقادی در نوجوانان، به تربیت نگاه اجتماعی و طنازانه شاعران و نویسندگان نوجوان نیز کمک کند.

در ابتدای این نشست، مهدیه علیقلی‌زاده، کارشناس آفرینش‌های ادبی گزارش مختصری از روند دریافت و طبقه‌بندی آثار رسیده به دبیرخانه مهرواره و فراهم نمودن مقدمات لازم برای شروع بازخوانی و غربالگری آثار ارائه داد.

مقرر شد با تشکیل کمیته‌های پشتیبانی و مالی، حراست، علمی، نمایشگاه، فن‌آوری، جوایز و لوح تقدیر، اختتامیه و روابط عمومی و اطلاع‌رسانی در فرایند برگزاری اختتامیه مهرواره، پیگیری و همکاری‌های لازم انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =