تابستانی شاد در مراکز فرهنگی‌هنری کانون سمنان/ برگزاری بیش از ۳۰۰ کارگاه حضوری و مجازی

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از اجرای طرح «تابستانی شاد و به یاد ماندنی» با برگزاری بیش از ۳۰۰ کارگاه حضوری و مجازی در مراکز فرهنگی‌هنری این استان، خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از استقبال پرشور اعضا و والدین از کارگاه‌های فصل تابستان ۱۴۰۱ در مراکز فرهنگی‌هنری، خبر داد و گفت: طرح «تابستان شاد و به یادماندنی» با برگزاری بیش از ۳۰۰ کارگاه تخصصی و عمومی به دو ‌صورت حضوری و مجازی(برخط) ویژه مخاطبان نوباوه، نوخوان، نونهال، نونگاه، نوجوان و ارشد در تمامی مراکز فرهنگی‌هنری اعم از ثابت، سیار و پستی، اجرا می‌شود.

معدنی در ادامه افزود: از مجموع این کارگاه‌های پیش‌بینی و ثبت‌نام شده، ۱۵ کارگاه تخصصی در بستر فضای مجازی در سامانه‌ی kpf.ir و بیش از ۳۳۰ کارگاه تخصصی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی کانون سمنان در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: ثبت نام کارگاه‌های مجازی از ۳۱ خردادماه، آغاز و تا سوم تیرماه ادامه دارد و شروع کارگاه‌ها نیز از روز شنبه چهارم تیرماه، پیش‌بینی شده است.

معدنی با بیان این‌که در حال حاضر چهار هزار و ۶۶۶ کودک و نوجوان، عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان شده‌اند و تعداد ۹ هزار و ۸۴۲ جلد کتاب از سوی مربیان این‌مجموعه به اعضا امانت داده‌ شده، کتابخانه‌های کانون پرورش فکری را عامل مؤثری در افزایش خلاقیت کودکان و نوجوانان، عنوان و اظهار کرد: مهم‌ترین کارگاه‌های تخصصی فصل تابستان را مهارت‌های حال خوش زندگی، سرود، طراحی، سیاه‌قلم، نگارگری، نقاشی، نقاشی روی سفال، نجوم، هوا و فضا، شطرنج، رباتیک، زیست‌شناسی، گام به گام تا اندیشه، پرورش نگاه جستجوگر، قصه‌گویی، فن بیان، نقالی و شاهنامه‌خوانی، پاپیه‌ماشه، سفال‌گری، عروسک‌سازی، بازیگری، کاردستی، کلاژ، شعرسرایی، داستان‌نویسی، طنزپردازی، مهندسی خلاقیت، عکاسی، نوشتن خلاق، نمایش خلاق و... تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: عضویت سالیانه، امانت کتاب و اجرای فعالیت‌های فرهنگی مانند قصه‌گویی، شعرخوانی، روخوانی کتاب، آشنایی با قرآن و حدیث، معرفی‌ها(در قالب معرفی مشاغل، سرزمین، وقایع و مفاخر)، بازی و سرگرمی، بازدیدهای علمی و کارسوق‌های هنری به‌صورت کاملاً رایگان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان، در حال انجام و اجرا است.

معدنی هم‌چنین برگزاری جلسات انجمن تخصصی «آفرینش» و «لبخند انار» از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی، انجمن هنرهای نمایشی و عکاسی از سوی مرکز آفرینش‌های هنری و انجمن قصه‌گویی از سوی مرکز آفرینش‌های فرهنگی با دعوت از مدرسان و استادان بنام کشوری همراه با ارائه‌ی آموزش‌های تخصصی به اعضای نوجوان و ارشد مراکز را از دیگر برنامه‌های کانون استان سمنان در فصل تابستان برشمرد.

وی تأکید کرد: اجرای ویژه‌برنامه‌های ملی و مناسبتی در راستای شعار سال با عنوان «فکر پویا»، «فردای روشن» و «تا ثریا»، هم‌چنین توجه به سال‌روز صدور فرمان تاریخی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در راستای موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز در قالب برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی و مشاغل فراموش‌شده، گرامی‌داشت هفته‌ی ادبیات کودک با ویژه‌برنامه‌ی «از این باغ شرقی»، بزرگ‌داشت دهه‌ی امامت و ولایت با ویژه‌برنامه‌ی «جلوه‌ی ایثار تا زلال غدیر»، عزاداری سرور و سالار شهیدان، هفته‌ی امر به معروف و نهی از منکر، سال‌روز عملیات مرصاد با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری نشست‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی، گردهم‌آیی مسئولان و مربیان فرهنگی، هنری و ادبی، برگزاری فراخوان‌ها و مسابقات متنوع فرهنگی، هنری و ادبی ازجمله مهرواره‌ی «از ایده تا اجرا»، «بیا کتاب بسازیم»، «مهر آذین»، «کاوش»، «مشق عشق» و...، از برنامه‌هایی است که در تابستان سال جاری، اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی کانون سمنان در پایان تصریح کرد: به‌منظور معرفی بیش‌تر کارگاه‌های تخصصی و جذب و پایدارسازی اعضا، جشن آغاز فعالیت‌های تابستانی با عنوان «روشنان» با مشارکت و تعامل دستگاه‌ها و نهادهای برون‌سازمانی برای جامعه هدف و هم‌چنین فرزندان کارکنان شرکت توزیع برق منطقه‌ای، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، کمیته امداد امام (ره) در هفته‌ی اول تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

گفتنی است، به‌دلیل استقبال خانواده‌ها و حضور پرشور کودکان و نوجوانان در کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، اسلامی و علمی مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، مربیان از یکم خردادماه علاوه بر نام‌نویسی اعضا در کارگاه‌ها به اجرای فعالیت‌های متنوع پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =