تماشاخانه ترنج مرکز آفرینش‌های هنری کانون خراسان شمالی افتتاح شد

تماشاخانه ترنج مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با حضور مدیرعامل کانون و مسوولان استانی گشایش یافت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جریان سفر به استان خراسان شمالی از مرکز فرهنگی هنری شماره دو بجنورد و مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بجنورد بازدید کرد.

مهدی علی‌اکبرزاده در مراسم گشایش تماشاخانه تخصصی مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری بجنورد با اشاره به اینکه همه ما مسوولان در خدمت کودکان و نوجوانان هستیم و برای شکوفایی استعدادهای آنها و ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت آنان فعالیت می‌کنیم، گفت: آرزوی همه ما بزرگترها رشد و تعالی کودکان و نوجوانان کشور است.

وی با اشاره به کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم با بیان اینکه مردم کشور انتظارهای زیادی از کودکان و نوجوانان دارند پس باید خود را برای خدمت‌گذاری به مردم کشور اسلامی‌مان آماده کنید.

مدیرعامل کانون با بیان اینکه بسیاری از اندیشمندان، شاعران، هنرمندان و تاثیرگذاران در این کشور حتی در عرصه‌های بین‌المللی از تربیت شدگان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند، ادامه داد: فیلم‌سازانی که با فیلم‌های خود یک دنیا را تکان می‌دهند. شاعرانی که با یک بیت شعر در اعماق وجود انسان‌ها اثر می‌گذارند و نقاشانی که قلب‌های پراحساس مخاطبان را هدف قرار می‌دهند کسانی هستند که در کانون تربیت شده‌اند و اثرگذاری می‌کنند.

او با بیان اینکه آرامش و ایجاد فضایی مملو از آرامش زمینه بروز استعداد است گفت: در فضای آرام، ذهن انسان به سراغ خلاقیت و خلق کردن می‌رود.

علی‌اکبرزاده تصریح کرد: فضای کانون به شکوفایی استعدادها کمک می‌کند و آن چیزی که در رسالت وجودی کانون تولیدات اسباب‌بازی، شعرها، فعالیت‌های مربیان و در پس کتاب‌های آن وجود دارد یک واژه است و آن ایمان است.

او افزود: همه این تلاش‌ها برای این است تا کودک و نوجوان به ایمان واقعی برسد و با توکل به خدا زندگی ‌کند و خداوند را در تک‌تک آیه‌ها ببیند و این هدف نهایی کانون و مربیان آن است.

مدیرعامل کانون با اشاره به این‌که تک‌تک فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای رسیدن به این کلیدواژه و تحقق آن است، گفت: باید این تماشاخانه از این به بعد در ایام مختلف و در فصل پس از کرونا مملو از خانواده‌ها و کودکان شود.

علی‌اکبرزاده با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری در زمینه تولید اسباب‌بازی و مجوز تولید برای تولیدکنندگان فعال است و شورای نظارت بر واردات، ساخت و طراحی اسباب‌بازی به کانون پرورش فکری محول شده است، گفت: امسال اولین نمایشگاه بین‌المللی اسباب‌بازی را در کشور برگزار خواهیم کرد و این اتفاق باعث ایجاد تعامل بین طراحان، سازندگان و تولید کنندگان خواهد بود تا از تجربیات هم استفاده کنند.

او افزود: در آخرین جشنواره در زمینه اسباب‌بازی برای همه داوران و ارزیابان ثابت شد که تولیدکنندگان کشور در صنعت اسباب‌بازی این توانمندی را دارند که وارد عرصه صادرات شوند و در آینده‌ای نزدیک این فضا را برای تولیدکنندگان فراهم خواهیم کرد.

پرورش فکر کودکان و نوجوانان ضروری است 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌ شمالی گفت: پرورش فکر کودکان و نوجوانان ضرورت مهم جامعه است زیرا که این سرمایه انسانی ماندگار است و باید به خوبی پرورش یابد.

حسن ناهیدی اضافه کرد: کودکان و نوجوانان آینده‌سازان کشور هستند و برای پرورش این گروه باید برنامه‌هایی را مدنظر داشت که انجام این اقدام در حقیقت نوعی سرمایه‌گذاری است.
وی افزود: اگر این سرمایه‌گذاری برای نیروی انسانی در سنین پایین انجام شود به طور یقین از آسیب‌های اجتماعی کاسته خواهد شد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌شمالی همچنین گفت: هم اکنون استان ما از لحاظ اقتصادی شاخص مناسبی ندارد اما در زمینه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و زیر ساختی غنی است.
ناهیدی گفت: می‌توان از ظرفیت‌های استان استفاده کرد و این خود ایجاد بستری برای توسعه فرهنگی استان است.
وی درادامه سخنانش گفت: یکی از ویژگی‌های هنر، فراگیری و ماندگاری آن است چرا که برای مخاطب حاضر و آیندگان خواهد بود و در همین راستا باید مراکز فرهنگی توسعه پیدا کند.

کودکان امروز خلاق تر از دیروز

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی نیز در مراسم گشایش تماشاخانه ترنج مرکز آفرینش‌های هنری با اشاره به جمله کلیدی و مهم امام خمینی(ره) بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی که می‌فرماید «ابتدایی را دریابید که دانشگاه دیر است» گفت: این جمله به اهمیت مقطع ابتدایی و اهمیت توجه به حوزه‌ی کودک و نوجوانان اشاره دارد.

ابوالقاسم اکبری با بیان اینکه دانسته‌های کودکان و نوجوانان امروز بسیار متفاوت از نسل‌های گذشته است گفت: کودکان و نوجوانان این عصر خلاق‌تر و آگاه‌تر هستند و این موضوع می‌طلبد تا توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش در این حوزه صورت گیرد.

او در پایان ابراز امیدواری کرد تا این دو نهاد با همدلی و همفکری قدم‌های خوبی را در موفقیت آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان استان که آینده‌سازان کشورمان هستند بر دارند.

سه مرکز جدید کانون در حال احداث است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در مراسم افتتاح تماشاخانه ترنج مرکز آفرینش‌های هنری کانون خراسان شمالی با اشاره به اینکه کانون دو نوع مخاطب دارد، کودکان و نوجوانانی که عضو کانون می‌شوند و گروه دوم کسانی هستند که امکان دسترسی به کانون را ندارند، گفت: باید فعالیت‌های فراگیری انجام شود تا این افراد نیز از برنامه‌های کانون بهره‌مند شوند.

فرهاد آقابیگی با بیان اینکه سه طرح در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در حال اجرا است، گفت: در حوزه زیر ساخت‌ها نیز مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آماده پذیرایی از کودکان و نوجوانان استان خواهد بود.

آقابیگی با بیان اینکه این مرکز مجهز به تماشاخانه تخصصی تئاتر و استودیوی موسیقی است گفت: این مجموعه با هدف پرورش استعدادهای کودک و نوجوان و مکانی برای تولید محتوای برای مخاطبان خواهد بود.

او ابراز امیدواری کرد با تخصیص بودجه اولین خانه بازی و سینمای کانون در استان نیز در مراحل نهایی خود قرار بگیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در پایان عنوان کرد: سه مرکز فرهنگی هنری جاجرم، مانه سملقان و غلامان نیز با متوسط ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

در پایان این مراسم از مدیران سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی قدردانی شد.

یادآوری می‌شود مدیرعامل کانون در روز دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ به عنوان نماینده وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی و جمعی از مسوولان استان پس از حضور در گلزار شهدای بجنورد با اهدای گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را زنده نگه داشته و بار دیگر با آرمان‌های والای شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =