حال خوش‌زندگی در فعالیت‌های تابستانه کانون گیلان

کارگاه‌های حضوری و مجازی فصل تابستان سال ۱۴۰۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با شعار«حال خوش زندگی» آغازشد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، کارگاه‌های حضوری و مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان که نخستین تابستان پساکرونایی را تجربه‌می‌کند، با استقبال گسترده کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها همراه‌ است.

بر اساس این گزارش‌ها، آیین‌های آغازین فعالیت‌های تابستانه مراکز فرهنگی هنری که با هدف آشناسازی هرچه بیش‌تر مخاطبان با  ۶۰ عنوان فعالیت عمومی و  کارگاه تخصصی این مجموعه و نشاط‌بخشی افزون‌تر به اعضا صورت‌می‌گیرد نیز با حمایت همه‌جانبه مسئولان در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزارمی‌شود.

براساس این گزارش‌ها، مرکز فرهنگی هنری کانون رضوانشهر با برپایی نمایشگاه دست‌آوردهای فرهنگی، هنری و ادبی مربیان و اعضا به استقبال تابستان ۱۴۰۱ رفت.

جشن آغازین فعالیت‌های تابستانه این مرکز فرهنگی هنری، حضور و همراهی کودکان، نوجوانان، خانواده‌ها و مسئولان شهرستان را درپی‌داشت و فرماندار، رئیس دادگستری و داستان عمومی و انقلاب شهرستان ضمن شرکت در مراسم و تجلیل از فعالیت‌های مربیان کانون، از نقش این مجموعه فرهنگی در کشف و پرورش استعدادهای فرزندان ایران اسلامی صحبت‌کردند.

مسئولان هم‌چنین، اهمیت تربیت آینده‌سازان انقلابی و باورمند را مهم ارزیابی‌کرده و برحمایت افزون‌تر  از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان و تخصیص اعتبارات لازم برای تعمیر و تجهیز این مرکز خبردادند.

نشست صمیمانه با اعضای کودک ونوجوان مرکز فرهنگی هنری رضوانشهر و بازدید از نمایشگاه دست‌آوردهای مربیان و اعضا نیز از جمله برنامه‌ها محسوب‌می‌شد.

مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ رشت نیز شروع فعالیت‌های تابستانه خود را با حضور کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها،  معاون و کارشناس فرهنگی کانون گیلان، جمعی از مسئولان فرمانداری،  شهردار منطقه ۲ و اعضای شورای اسلامی شهر رشت و مدیرعامل مجمع‌خیرین کتابخانه‌سازجشن‌گرفت.

این مراسم  که با اجرای فعالیت‌های معرفی کتاب، پژوهش و داستان‌خوانی آغازشد، با بازدید حاضران از نمایشگاه  آثار نقاشی، ظریف‌بری با چوب و کار خلاقانه با سنگ اعضا ادامه‌یافت.

قدردانی مسئولان حاضر از مربیان و اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره  کانون۲ رشت، ابراز علاقه‌مندی برای استمرار همکاری‌های مشترک و قول مساعد  برای اختصاص منابع مالی جهت تعمیر و تجهیز مرکز و  ارایه خدمات فرهنگی بهتر به آینده‌سازان ایران اسلامی، بخش پایانی این مراسم به‌شمارمی‌رفت.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رودسر هم جشن آغاز فعالیت‌های تابستانی را در سالن سینمای این مجموعه فرهنگی برگزارکرد.

جشن آغاز فعالیت‌های تابستانه این کانون که با شرکت کودکان، نوجوانان و خانواده ها صورت‌گرفت، با معرفی کانون و فعالیت‌های تابستانه این مرکز آغازشد و با اجرای قصه «شش‌مرد» از سوی عضو قصه‌گوی کانون پرورش فکری به‌پیش‌رفت.

اجرای مسابقه حضوری، نمایش پویانمایی «خاله‌مرجان و خروس» و پذیرایی از حاضران با دستپخت اولیا، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که در فضای نشاط‌بخش و امیدآفرین برگزارشد.  

مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان رودبار هم جشن آغاز فعالیت‌های تابستانی روزهای پساکرونایی را با یک بسته فعالیت‌های فرهنگی و هنری برگزارکرد.

امانت‌دهی کتاب و عروسک های دارا و سارا به اعضا، خوانش‌شعر، برپایی کارگاه آموزش کاردستی«کاغذوتا» و معرفی کتاب و قصه‌گویی از جمله برنامه‌های این روز با همراهی اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رودباربود.

این آیین‌ها با هدف معرفی فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراکز  شماره ۱ بندرانزلی، آستانه اشرفیه، چوکا و دیگر مراکز فرهنگی هنری این مجموعه در سطح استان  برگزار و با استقبال مخاطبان همراه‌شد.

شایان‌ذکر است، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با بهره‌گیری از ۳۱ مرکز فرهنگی هنری ثابت، ۴ کتاب‌خانه پستی، ۱ مرکز سیار شهری و ۲ مرکز سیار روستایی، ۲ مرکز فرهنگی هنری فراگیر «ویژه‌کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص» و «بخش مکاتبه‌ای واحد آفرینش‌های ادبی»، به مخاطبان خدمات فرهنگی ارایه‌می‌دهد.

این درحالی است که با فرصت‌سازی از تهدیدهای کرونایی، فعالیت‌های کانون هم‌زمان به‌صورت حضوری و مجازی برگزارمی‌شود و علاقه‌مندان علاوه بر بهره‌گیری از فعالیت‌های حضوری مربیان، در کارگاه‌های عمومی و تخصصی برخط این مجموعه نیز شرکت‌دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =