کد خبر: 316002
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
بازدید 225
پادکست؛ تولید محتوای تازه کانون پرورش فکری

انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برای مناسبت‌های ملی و مذهبی پادکست تولید می‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، تولید پادکست از ویژه‌برنامه‌های انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که از سال ۱۴۰۰به بخش‌های جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اضافه شد.

بنابر این خبر، انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با برگزاری دوره‌های آموزشی کشوری با تدریس علیرضا آقایی کارشناس مسئول فرهنگی هنری ادبی کانون پرورش فکری ایلام و استانی با آموزش فائزه خسروی مربی‌مسئول فرهنگی کانون بردسیر برای اعضای انجمن، تولید پادکست‌های قصه‌گویی را همزمان با جشنواره  بیست‌وسوم آغاز کرد.

این در حالی است که، به گفته زهره ده‌یادگاری نماینده انجمن قصه‌گویی کانون کرمان یک پادکست خوب نیازمند استودیوی مجهز ضبط صدا و سیستم صدابرداری حرفه‌ای است و انجمن قصه‌گویی استان سعی کرده با استفاده از امکانات دیگر سازمان‌های فرهنگی به تولید پادکست‌های باکیفیت برای مخاطب کودک و نوجوان بپردازد.

وی افزود: در حال حاضر فرزانه ایران‌نژاد، فاطمه بهره‌مند، فردوس ابوالحسن‌زاده، ابراهیم نعمتی مربیان و زهرا چوپانی عضو ارشد و اعضای انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با استفاده از نرم‌افزارهای  چون «Adobe Audition» و ... تولید محتوای صوتی دارند و در طی دو سال فعالیت‌ کارهای باکیفیت‌ و جذابی چون پادکست‌های ارتحال امام(ره)، «رویای بهشتی» به مناسبت سالگرد شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی(ره)،  پادکست متون انقلابی، ویدئوکست کنگره روحانیون شهید برای کودکان و نوجوانان و ... تولید کردند.

ده‌یادگاری با اشاره به این‌که فائزه خسروی علاوه بر مربیان استان کرمان برای مربیان استان‌های خراسان جنوبی، گلستان و کهکیلویه و بویراحمد هم کارگاه‌های آموزشی آنلاین تولید پادکست داشته است بیان کرد: پادکست «آواهای ماندگار» کاری از فرزانه ایران‌نژاد مربی مسئول فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیرجان در بخش پادکست بزرگسال دومین مهرواره ملی «پرواز لالایی‌ها»  و پادکست «مرد جوان و خیاط حیله‌گر» فائزه خسروی برگزیده بخش نهایی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شده‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق صفحه اینستاگرام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان به نشانی kanoonparvaresh_kerman   شنونده تعدادی از این پادکست‌ها باشند.

یادآور می‌شود پادکست همان محتوای صوتی است که در وب‌سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی عرضه می‌شوند و معمولا با طرح یک موضوع با اجرای یک یا چند راوی و استفاده از موسیقی و افکت‌های صوتی(جلوه‌های صوتی) تولید و منتشر می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =