تعمیق‌بخشی فعالیت‌های کانون سمنان و ترویج اصول پدافند غیرعامل

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان با مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، دیدار و بر تعمیق‌بخشی فعالیت‌های مربیان و اعضای کودک و نوجوان، تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌الله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، پیش از ظهر پنج‌شنبه نهم تیر ۱۴۰۱ با ایرج کارخائی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، دیدار و گفت‌وگو کرد.

خدابخشی در ابتدای سخنانش، کانون پرورش فکری را مرکزی دارای توان تخصصی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی، برشمرد و اظهار داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی کانون در توانمندسازی شناخت استعدادها و رشد و پرورش کودکان و نوجوانان، نقش مهم و اثرگذاری به‌ویژه در جامعه و خانواده‌ها دارد.

وی افزود: در مراکز کانون پرورش فکری استان، بیش از ۶۰ نوع فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی در حال اجرا است که در فصل تابستان این آموزش‌ها و فعالیت‌ها با توجه به استقبال و علاقه‌مندی کودکان و نوجوانان و والدین آن‌ها برای ایجاد فضای شاد و پرطراوت، گسترده‌تر و بیش‌تر می‌شود.

مدیرکل کانون استان سمنان در ادامه‌ی سخنانش با تأکید بر ضرورت توجه به تأثیر فرهنگ و امور تربیتی در بسط و گسترش پدافند غیرعامل که از مؤلفه‌های مهم امنیت است به بیان نیازمندی‌های مجتمع کانون و مراکز فرهنگی‌هنری استان به تجهیزات اولیه حفاظت فیزیکی پرداخت.

خدابخشی یادآور شد: به‌کارگیری ظرفیت‌های متقابل به‌منظور تعمیق‌بخشی مؤثر فعالیت‌ها بسیار کارساز است و امیدواریم با استفاده از ظرفیت قانونی موجود، اقدامات مرتبط با پدافند غیرعامل را در کانون استان تعمیق بخشیده و مفاهیم گوناگون آن را به زبان ادبیات و هنر به کودکان و نوجوانان انتقال دهیم.

مدیرکل کانون استان سمنان در پایان با توجه به اهمیت و ضرورت شناخت بیش‌تر مفهوم پدافند غیرعامل، آمادگی مراکز کانون پرورش فکری را برای اجرای  برنامه‌های آموزشی و انجام مسابقات فرهنگی و هنری در راستای اهداف و رسالت پدافند غیرعامل در سطح استان اعلام کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان نیز در این دیدار بر استفاده از ظرفیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در امر فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل، تأکید و اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متولی آموزش، مهارت، توانمندسازی و استعدادیابی کودکان و نوجوانان جامعه در رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در سطح استان است و در حوزه‌ی پدافند غیرعامل با توجه به اهمیت و جایگاه آن به‌ویژه مفهوم‌سازی و شناخت بیش‌تر آن نیاز است تا این حوزه برای کودکان و نوجوانان، شناخته و ملموس‌تر شود. 

کارخائی افزود: یکی از بسترهای فراهم‌شده در زمینه‌ی تهدیدات در کنار فرصت‌های ارزشمند آن حوزه سایبری و فناوری است که در بخش زیرساخت و هم در بخش جنگ‌شناختی به‌خصوص برای نسل کودکان و نوجوانان، دارای تهدیدها و آسیب‌هایی است که شناسایی تهدیدها و انجام کارهای فرهنگی برای مقابله با آن از موضوعات پدافند غیرعامل است.

وی حوزه‌ی فرهنگ را بنا بر فرمایش امام(ره)، اساس و یکی از ارکان مهم کشور و امنیت ملی برشمرد و بر انجام کارهای فرهنگی برای رصد، پایش و شناسایی تهدیدهای آن و اقدامات مقابله‌ای برای خنثی‌سازی فعالیت‌های دشمن در حوزه‌ی جنگ‌شناختی و تهاجم فرهنگی و جنگ نرم و هم‌چنین با توجه به ظرفیت و قابلیت آموزشی، فرهنگی و اطلاع‌رسانی بر بهره‌گیری از امکانات و قابلیت‌های کانون در امر ترویج اصول پدافند غیرعامل به‌منظور فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی آن برای ایجاد یک باور عمومی در جامعه تاکید کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در بخش پایانی سخنانش در زمینه‌ی اجرای اقدامات مشترک در حوزه‌ی فرهنگ‌سازی و همکاری در بحث ایمن‌سازی و ایجاد تجهیزات حفاظتی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، اعلام آمادگی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =