نقد و بررسی آثار اعضای انجمن ادبی لبخند انار دامغان

آثار اعضای انجمن ادبی شعر و داستان «لبخند انار» دامغان با دعوت از مربیان مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، نقد و بررسی شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مهرناز نصیری کارشناس مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان از برگزاری هفتمین جلسه‌ی مجازی انجمن نویسندگان و نهمین جلسه‌ی مجازی انجمن شاعران «لبخند انار» دامغان با موضوع نقد و بررسی آثار در روز شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱، خبر داد و گفت: سمانه شجاعی و الهام شایگان‌پور در انجمن نویسندگان و نسیبه یعقوبی و مهشید بشیری در انجمن شاعران به نقد و بررسی آثار اعضا پرداختند.

نصیری در ادامه افزود: مربیان منتقد در بررسی آثار داستانی اعضای نوجوان بر شیوه‌های پرداخت داستان، شخصیت‌پردازی و نقش شخصیت‌ها در پیشبرد اهداف داستان، گره‌گشایی‌های لازم و رها نکردن گره‌های ایجاد شده در داستان و هم‌چنین توجه به کاربرد گفت‌وگوها در داستان تأکید کردند.

وی اظهار  داشت: مربیان منتقد در انجمن شعر بر تصویرسازی با محوریت اندیشه، پایان‌بندی مناسب و غافلگیرکننده، انتخاب واژگان شاعرانه، بیان تفاوت‌های میان شعر سپسد و نثر که گاهی مانند مرزی بی‌فاصله، بسیار نزدیک به‌هم است، اشاره داشتند.

نصیری یادآور شد: مربیان در هر دو انجمن از اعضا خواستند تا به خوانش مداوم آثار خوب در حوزه‌ی نوجوان به‌ویژه کتاب‌های مناسب و تأیید شده‌ی موجود در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =