گرامی‌داشت روز ۱۲ تیر در مراکز کانون سمنان

اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری میامی، مهدی‌شهر، سرخه و شماره دو سمنان با شرکت در فعالیت‌های فرهنگی و آشنایی با اهمیت تولید ملی، حمایت خود را از مصرف کالای ایرانی اعلام کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، ثمانه رحیمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میامی از اجرای ویژه‌برنامه‌ی «کالای ایرانی» در قالب فعالیت‌های فرهنگی مانند قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش فیلم، بازی و... خبر داد و گفت: هدف از این برنامه، توجه مخاطبان کودک و نوجوان به حمایت از کالای ایرانی، چرایی و چگونگی صرفه‌جویی، اشتغال‌آفرینی و کارآفرینی بود.

رحیمی افزود: حمایت از کالای ایرانی به ‌ویژه در بخش فروش محصولات و تولیدات، نیاز به فرهنگ مناسب در جامعه دارد و چه بهتر که این فرهنگ‌سازی از دوران کودکی در جامعه نهادینه شود.

گلنساء شاهی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان اظهار داشت: به‌مناسبت ۱۲ تیر، سال‌روز صدور فرمان تاریخی رهبری درخصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز، علاوه بر اجرای فعالیت فرهنگی در قالب معرفی کتاب «فرش ایران را بشناسیم» و پرداختن به یکی از مشاغل مهم و تولیدی ایران و معرفی هنر و صنعت کاشی‌کاری ایرانی، اعضای کودک و نوجوان به رنگ‌آمیزی طرح‌های کاشی پرداختند و در کارگاه نقد و گفت‌وگو با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی، پیرامون موضوع «چرا کالای ایرانی بخریم؟»، نظرها و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

وی افزود: به‌منظور تقویت هویت ملی اعضا نمایشگاهی هم از دست‌سازه‌های اعضا در گوشه‌ای از مرکز برپا شد و مورد بازدید والدین قرار گرفت.

شاهی در ادامه با تأکید بر این‌که کودکان با کسب آموزش‌ها درباره‌ی اهمیت کالای ایرانی و نقش مصرف آن در بهبود اوضاع اقتصادی کشور، متوجه نقش مهم خود برای کشور می‌شوند، گفت: آموزش‌های متناسب با شرایط سنی و همراهی خانواده‌ها برای ایجاد چنین فرهنگ‌سازی اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به ایجاد پویش حمایت از کالای ایرانی از سوی مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان سمنان، خاطرنشان کرد: این حرکت فرهنگی از ابتدای سال ۱۳۹۷ در راستای شعار سال در قالب فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شد و تا به امروز ادامه دارد.

شاهی یادآور شد: مفاهیم آموزشی برخی فایده‌های حمایت از کالای ایرانی مانند بهبود وضعیت اشتغال و تحکیم خانواده‌ها، افزایش تولید داخلی و صادرات، به زبان ادبیات و هنر به کودکان و نوجوانان انتقال داده می‌شود تا فرهنگ خرید کالای ایرانی به‌عنوان کاری حسنه برای آن‌ها نهادینه شود.

محبوبه حیدریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر گفت: ویژه‌برنامه‌ای در روز مبارزه با قاچاق کالا در  قالب معرفی سنت‌های بومی و برگزاری کارگاه دوخت‌های سنتی انجام شد.

یوسف پیوندی مربی کتابخانه سیار روستایی سرخه اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری در قالب معرفی کتاب «پوشاک محلی ایران» و رنگ‌آمیزی طرح پوشاک محلی با موضوع «من کالای ایرانی را دوست دارم»، هم‌زمان با روز مبارزه با قاچاق کالا برای اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری سرخه اجرا شد.

وی با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها در نهادینه‌سازی فرهنگ خرید کالای ایرانی، گفت: والدین بایست هم‌راستا با فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مربیان کانون با هدف تحقق شعار سال، همراهی کنند و فواید این مسأله را در عمل به کودکان خود نشان دهند.

پیوندی در پایان افزود: کودکان در این فعالیت‌ها ضمن آشنایی با مشاغل تولیدی، صنعتی و هم‌چنین تولیدات داخلی، نسبت به خرید و مصرف کالای ایرانی تشویق می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =