ویژه‌برنامه‌ی یک قطره‌آب در کانون مهدی‌شهر

ویژه‌برنامه‌ی «یک قطره‌آب» با مشارکت اداره آب و فاضلاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهدی‌شهر برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، محبوبه حیدریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری مهدی‌شهر از اجرای ویژه‌برنامه‌ی «یک قطره‌آب» با حضور ۶۵ عضو کودک و نوجوان و جمعی از والدین، پیش از ظهر دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات کانون، خبر داد و گفت: این برنامه با همکاری اداره آب و فاضلاب در قالب آموزش چگونگی مصرف آب و راهکارهای صرفه‌جویی آن، اهمیت چرخه‌ی آب و آشنایی با بیماری زمین و... با هدف آگاهی‌دادن با ایجاد حساسیت و درک صحیح از مسأله بودن آب، تأثیرپذیری کودکان و نهادینه‌کردن فرهنگ مصرف صحیح در آن‌ها و تداوم رفتار در بزرگ‌سالی،‌ تقویت بینش و درک درست از ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب، انجام و در پایان، هر کودک، یک مأمور آب، شناخته شد.

وی یادآور شد: در بخشی از این ویژه‌برنامه، اسلایدهایی با موضوع آب نمایش داده شد و در ادامه به ۱۰ عضو که پاسخ درستی به پرسش‌های کارشناسان دادند جوایزی اهدا شد.

حیدریان تأکید کرد: کودکان و نوجوانان هم تأثیرپذیر و هم تأثیرگذار هستند، بنابراین آموزش و مشارکت دادن آن‌ها در این نوع ویژه‌برنامه‌ها علاوه بر تقویت حس مسئولیت‌پذیری در آن‌ها، می‌­تواند موجبات تعمیق باورها و ترویج هنجارهای درست در مدیریت مصرف منابع آب از طریق آن‌ها در سطح خانواده‌ها را فراهم کند.

وی در پایان افزود: به تمامی شرکت‌کنندگان در این برنامه نیز یک جلد کتاب با عنوان «چرخه آب» به‌همراه یک عدد خودکار که روی آن عبارت «صرفه‌جویی در مصرف آب»، نقش بسته بود، تقدیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =